• Anonym

Tips på 52 romantiska gester för vårt döda förhållande

Jag är superkär men vi har aldrig tid (läs HAN hr aldrig tid) att göra nåt för varandra. Jag vet att min man älskar mig men han snöar så lätt in sig när det finns problem runt om såsom arbetslöshet, problem med ekonomi etc. Tänkte göra kort som vi tar varje vecka med saker vi ska göra för varandra men behöver lite tips.

Har än så länge dessa:

ge massage
    ta ut på picknick
    besöka en ny plats tillsammans
    ge blommor
    fixa en mysig filmkväll
    fixa ett mysigt bad
    skriva ett fint kort
    bjuda upp till en dans hemma
    sovmorgon med frukost
    fixa mysig middag och dessert

Snälla hjälp mig med fler. Får vi ingen kickstart snart så kommer det aldrig lösa sig känns det som

• Svar på tråden Tips på 52 romantiska gester för vårt döda förhållande
  • Anonym (lycka till)

Tycker du har många bra förslag!

Här är lite som jag kom på:
    * Spela sällskapsspel/kort tillsammans
    * Gå på bio
    * Gå på spa
    * Prata om er första tid tillsammans, minns den härliga nyförelskelsen
    * Dröm er bort vad gäller resor, ibland kan det vara mysigt att bara drömma sig bort lite utan att för den delen åka iväg
    * Uppvakta varann med en överraskningspresent, ni kan bestämma vilken summa ni ska köpa för
    Lycka till!
  • Anonym

göra något helt för den andra.. hyr hem en film som din kille gillar och gör de gött med go mat popcorn kanske på en måndag.

köpt snygga underkläder till både dig och honom

en liten choklad pressent

köpt lite go choklad som ni doppar goa frukter i.. lite billigt bubbel

köp ett smycke som ni har tillsamans.. var sitt men lika
  • Anonym

Tack, vilka bra grejer. Spa och bio kräver lite mer planering då vi har 3 barn men det andra hamnade på listan direkt =)

• pluie

Måste det vara så stora gester? Även små saker värmer i hjärtat :)

Skriv söta saker ni uppskattar med varandra på små lappar. Sätt upp på kylskåpet, lägg på köksbordet eller göm någonstans så kan den andra bli glad när lappen hittas.
    Prata med varandra! Hur har era dagar varit? Vad drömmer ni om? Om tid och ekonomi inte var några problem, vad skulle ni göra av era liv?
    Ta på varandra, kramas när ni går förbi varandra, ta på en arm eller axel när ni pratar. 
    Beröm varandra. När han har gjort något bra, säg det! Hur smått det än är, säg att maten han lagar är god eller visa att du uppskattar något han gjort för din skull. Och han ska såklart berömma dig :) Kanske gå hela vägen och bara säga positiva saker om varandra i en vecka och ignorera allt negativt?
    Jag är ingen expert, men det funkar bra för mig och min sambo.
  • Anonym

jo.. köp ett snyggt fotoalbum.. ta fram bilder på ER.. bara er inte bilder er och barnen.. gör tillsamans erat egna album som ni vill ha

• Anonym
    pluie skrev 2010-01-13 00:13:25 följande:
    Måste det vara så stora gester? Även små saker värmer i hjärtat :) Skriv söta saker ni uppskattar med varandra på små lappar. Sätt upp på kylskåpet, lägg på köksbordet eller göm någonstans så kan den andra bli glad när lappen hittas. Prata med varandra! Hur har era dagar varit? Vad drömmer ni om? Om tid och ekonomi inte var några problem, vad skulle ni göra av era liv? Ta på varandra, kramas när ni går förbi varandra, ta på en arm eller axel när ni pratar.  Beröm varandra. När han har gjort något bra, säg det! Hur smått det än är, säg att maten han lagar är god eller visa att du uppskattar något han gjort för din skull. Och han ska såklart berömma dig :) Kanske gå hela vägen och bara säga positiva saker om varandra i en vecka och ignorera allt negativt? Jag är ingen expert, men det funkar bra för mig och min sambo.
    Jag gör verkligen allt. Lämnar lappar, klär upp mig, pratar etc. Men när hans hjärna är ockuperad av annat så kommer inte sakerna naturligt för honom. Vi behöver liksom bestämma nåt tillsammans som vi konkret kan göra. Jättebra förslag med en vecka av bara positivt
  • pluie

TS: Vad jobbigt att ensam anstränga sig för att hålla kärleken vid liv. Hoppas din man snart förstår att man måste jobba på ett bra förhållande. 

Har du frågat honom varför han är så fokuserad på annat?
    Kanske kan en resa, lite miljöbyte och en paus från vardagen vara något för att bryta hans tankar?
    Att bara säga positiva saker till varandra är guld värt! Man inser verkligen att irritationsmomenten är så obetydliga. (Om man i övrigt har en snäll man såklart ;))
    Hoppas det löser sig för er!
  • Anonym

Ja, han är jättesnäll och gör jättemycket för mig i vanliga fall. Vi letar nytt boende för att han vantrivs så i den staden vi bor, han har precis påbörjat en utbildning som han hoppas klara inom ett år och han känner sig väldigt pressad att få ett jobb. Vill inte gå in på hans problem för mycket men han står mitt i en av de största förändringarna han kommer ha i livet.

Svar på tråden Tips på 52 romantiska gester för vårt döda förhållande