• Selfish Geene

Vad ska vi göra med de 18 miljoner barnen som inte aborteras?

Jag har hört många argument mot abort, men inga förslag på vad du tycker att vi ska göra med de 18 700 000 (arton miljoner sjuhundra tusen) önskade barnen som skulle födas varje år om de inte aborterades.

Var ska barnen ta vägen?

Här finns en tråd med lite siffror:
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m49980080.html

• Svar på tråden Vad ska vi göra med de 18 miljoner barnen som inte aborteras?
  • Selfish Geene
    Selfish Geene skrev 2010-01-12 23:56:39 följande:
    Jag har hört många argument mot abort, men inga förslag på vad du tycker att vi ska göra med de 18 700 000 (arton miljoner sjuhundra tusen) önskade barnen som skulle födas varje år om de inte aborterades.Var ska barnen ta vägen?Här finns en tråd med lite siffror:www.familjeliv.se/Forum-5-175/m49980080.html
    Oönskade, ska det vara!
  • Selfish Geene

Är det verkligen ingen som är intresserad av vad som skulle hända om abortmotståndarna fick sin vilja igenom?

Jag finner det särskilt märkligt att de som själva är emot att kvinnor väljer abort, inte verkar ha en aning om vad deras krav skulle få för konsekvenser mätt i mänskligt lidande, speciellt med tanke på att fokus ofta läggs på "de ofödda barnens rätt" 

Jag anar ett visst hyckleri.. 

• puss

abortmotståndare har sällan genomtänkta argument.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • puss

om abortmotståndarna får sinvilja igenom kommer fler kvinnor att dö.
    fler barn kommer att bli föräldralösa och därmed ansvariga för sin egen försörjning.
    behöver världen det?

• Selfish Geene
    puss skrev 2010-01-13 15:38:56 följande:
    abortmotståndare har sällan genomtänkta argument.
    Du har kanske rätt i det..

Jag är faktiskt lite förvånad att folk inte kastar sig över den här vinkeln av abort-frågan som utsvultna vargar!?

Är jag den enda som ledsnat på att dividera om när livet börjar? (och självklart aldrig komma någonvart i debatten)

• miLLus

Det känna som om dessa människor ofta gråter och bry som om de stackars ofödda barnen men så fort barnen är födda så skiter de fullständigt i dem. Dödsstraff, krig och svält är skitsamma, huvudsaken är att barnet blev fött för att sedan gasa ihjäl.

millus.se - Ateist | Humanist | Politisk frilansare
  • Dr Mupp

Så långt tänekr inte abortmotståndare. Barabebisen får överleva. Vad spelar det för roll om det svälter ihjäl två veckor efter att det föddes. de fick ju leva och det är huvudsaken.

• puss
    Dr Mupp skrev 2010-01-13 15:58:35 följande:
    Så långt tänekr inte abortmotståndare. Barabebisen får överleva. Vad spelar det för roll om det svälter ihjäl två veckor efter att det föddes. de fick ju leva och det är huvudsaken.
    och vad spelar det för roll om mamman och bebin dör i en hemgjord  abort, syskonen blir föräldralösa och tvingas prostituera sig på soptippen?
  • puss
    puss skrev 2010-01-13 16:07:47 följande:
    och vad spelar det för roll om mamman och bebin dör i en hemgjord  abort, syskonen blir föräldralösa och tvingas prostituera sig på soptippen?
    bara för att man måste ta sitt ANSVAR, annars ska man inte ha sex! just det.
  • Selfish Geene

Trevligt med lite sällskap!
    Hej och välkomna till min tråd! Det verkar tyvärr lite dåligt om abortmotståndare för tillfället, men jag hoppas att dom dyker upp snart och ger oss sin syn på saken..

Det är första gången jag har behövt puffa för en abort-tråd.

Svar på tråden Vad ska vi göra med de 18 miljoner barnen som inte aborteras?