• Maijlo

Lämna sovande barn i bilen?

Det här ämnet har diskuterats f.rut. Hur gör duP Vad tycker du om att lämna sovande barn i bilen och varför?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-13 14:59
    Ber om ursäkt för felknäppningarna i trådstarten! Jag hade ergon med bäbisen på mig och sömngrus i ögonen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lämna sovande barn i bilen?
  • Salamina

Nu talar jag för mej själv, min lilla blir 10 mån om några dagar. Och jag skulle under inga omständigheter lämna henne själv i bilen.
    Äldre barn har jag inte riktigt tagit ställning till ännu, men jag tror att det skulle vara läskigt för dom att vakna ensam i en bil.

Mamma till Sibelle 090316
  • Livshlädje

Jag skulle aldrig lämna ett sovande barn själv i bilen, för jag kan tänka mig vilken panik det måste vara att vakna upp fastspänd, inlåst och inte veta var man är - hua.

Mamma till världens bästa 3åring o längtar efter lillebror - Bf mars 2010.
  • Ledilnaan

Om mina barn har somnat i bilen så har de fått sitta kvar tills de har vaknat, ibland en kvart ibland 2 timmar. Har självklart kollat till dem med jämna mellanrum.

• dirpower
    Livshlädje skrev 2010-01-13 00:39:21 följande:
    Jag skulle aldrig lämna ett sovande barn själv i bilen, för jag kan tänka mig vilken panik det måste vara att vakna upp fastspänd, inlåst och inte veta var man är - hua.
    Men låst upp och spänn lös dem innan.
    Detta passar sig inte nu när det är så kallt ute att bilen blir för kall på tio minuter.
  • dirpower
    Ledilnaan skrev 2010-01-13 00:40:39 följande:
    Om mina barn har somnat i bilen så har de fått sitta kvar tills de har vaknat, ibland en kvart ibland 2 timmar. Har självklart kollat till dem med jämna mellanrum.
    Precis så ska det vara! Så länge man gör det med förstånd så är det väl helt okej.
    Min dotter brukar själv säga att hon vill stanna kvar och sova i bilen när man ska in på affären. Beroende på hur länge man är borta så beslutar man därefter.
  • LJF

Eget alternativ:
    Jag har aldrig låtit mina barn sova ensamna i bilen, men mina barn har aldrig haft problem med sömn heller har de behövt sova mer har de somnat om. På vissa ställen ser jag inget fel i att barnen sitter kvar och sover medans på andra stället är det helt olämpligt att ha kvar ett sovande barn ensam i bilen enligt mig.

• Ledilnaan
    LJF skrev 2010-01-13 00:47:32 följande:
    Eget alternativ: Jag har aldrig låtit mina barn sova ensamna i bilen, men mina barn har aldrig haft problem med sömn heller har de behövt sova mer har de somnat om. På vissa ställen ser jag inget fel i att barnen sitter kvar och sover medans på andra stället är det helt olämpligt att ha kvar ett sovande barn ensam i bilen enligt mig.
    Precis, skulle aldrig lämna dem sovandes i bilen och gå in och handla, men här hemma får de sitta kvar och sova.
  • hallencreutz89

Ar inte det olagligt? Jag skulle inte gora det, forutom nar jag gar och koper p-biljett kanske, men det raknas inte ruiktigt tycker jag

• Lize

Jag lämnar IBLAND min son sovandes i bilen, men ALLTID med babywatchen på, plus att jag går och kollar lite titt som tätt.
    Vi bor på landet..

• Arentorpbebis

Beror helt och hållet på vart man är, hur varmt det är och om jag kan kolla till barnet hela tiden.

Svar på tråden Lämna sovande barn i bilen?