• Alize

Järvastaden Solna

Hej!

Jag kommer flytta till Solna Järvastaden med min sambo och våran lilla bebis (född nov-09) nu till våren. Är lite nervös inför flytten, allt kommer vara helt nytt och jag är inte den bästa att ta kontakt med nya människor.

Det finns inte möjligtvis någon på familjeliv som också ska flytta till nybygget i Järvastaden och som har små barn? Vill ha blivande lekkompisar till min lilla bebis Erik {#lang_emotions_nalle} och kanske en vinkompis till hans mor!

Ha det gott!{#lang_emotions_cheers}

• Svar på tråden Järvastaden Solna
  • Ia 70

Hej o lyllo som flyttat till Järvastaden. Vi e på jakt efter hus där då det knakar i fogarna i vår lgh i stan. Har tre barn (96/07/09 o planerar ett till) Vart i Järvastaden blir det eller Ni kanske redan har flyttat in? Får vi hus där så e jag gärna kompis med dig o Erik. E hemma till 1 november med Luka.

Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • Ia 70
    Alize skrev 2010-01-13 08:39:21 följande:
    Hej!Jag kommer flytta till Solna Järvastaden med min sambo och våran lilla bebis (född nov-09) nu till våren. Är lite nervös inför flytten, allt kommer vara helt nytt och jag är inte den bästa att ta kontakt med nya människor.Det finns inte möjligtvis någon på familjeliv som också ska flytta till nybygget i Järvastaden och som har små barn? Vill ha blivande lekkompisar till min lilla bebis Erik och kanske en vinkompis till hans mor!Ha det gott!
    Hej vi kommer att skriva kontrakt i morgon på ett radhus i Järvastaden/Sundbyberg (Skanska) inflyttning 4:e kvartalet så vid årsskiftet kan jag tro att det blir.
    Hur har det gått för dig? Har Ni flyttat in nu och har du fått några vänner.
    Vi har varit där flera gånger o alla verkar så tjenis med varandra så jag e med lite orolig. Vilken del av Järvastaden är det? Vår gata kommer att vara Vinthundsgatan
    Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • Alize
    Ia 70 skrev 2010-05-18 22:45:47 följande:
    Hej vi kommer att skriva kontrakt i morgon på ett radhus i Järvastaden/Sundbyberg (Skanska) inflyttning 4:e kvartalet så vid årsskiftet kan jag tro att det blir. Hur har det gått för dig? Har Ni flyttat in nu och har du fått några vänner. Vi har varit där flera gånger o alla verkar så tjenis med varandra så jag e med lite orolig. Vilken del av Järvastaden är det? Vår gata kommer att vara Vinthundsgatan
    Heeej!

Jaa vi har nyss flyttat hit till Fridensborgsvägen, nytt och fräscht. Trivs i lyan och området kommer vara perfekt för Erik då han är lite större; Överjärva gård och Mulle Meck i närheten. Alldeles perfekt!
    Nej jag har inga vänner eller bekanta här tyvärr, bara min sambos familj. Så lite ensamt är det allt men jag försöker att njuta av min mammaledighet iaf.. fast jag törstar efter vuxensällskap ;) Meningen att jag ska börja jobba redan 1 september!

Va roligt med radhus för dig!! Järvastaden kommer att växa och bli riktigt attraktivt så småningom :)
Svar på tråden Järvastaden Solna