• bollanmollan

har panik.

usch går runt som ett nervvrak, käkade en trippelkur pergo förra månaden men den verkar inte ha funkat för ingen mens har kommit . det var ju högsta dosen. har fått ägglossning med 2 tabletter förrut men ej längre. ahhh hur ska man kunna slappna av????tog ett neg test i måndags, skulle ha haft mens för en vecka sen om man utgår från 28 dagarscykel.

• Svar på tråden har panik.
  • lillamy30
    bollanmollan skrev 2010-01-13 08:48:23 följande:
    usch går runt som ett nervvrak, käkade en trippelkur pergo förra månaden men den verkar inte ha funkat för ingen mens har kommit . det var ju högsta dosen. har fått ägglossning med 2 tabletter förrut men ej längre. ahhh hur ska man kunna slappna av????tog ett neg test i måndags, skulle ha haft mens för en vecka sen om man utgår från 28 dagarscykel.
    Men kan du ha haft sen ägglossning kanske? Uff. Vad säger din gyn? Min sa att om man inte fått mens eller testat positivt efter 40 dagar så räknas det som att det inte funkat. Testade efter 33 dagar och då var det pluss. Men det var min första kur som jag fick sonen på. I morgon är det de sista två tabletterna på första försöket till syskon, men jag är pessimist
  • bollanmollan

ska till gyn på måndag, har inte kollat med vul för det var runt jul.  gick oxå lätt med första barnet nu känner jag bara oro. plussade du på en eller två tabletter+ jag plussade på första dubbeln men den funkade inte alls denna gång.

• bollanmollan

om det är 40 dagar  så är det på söndag-måndag, då har jag några dagar på mig. när brukar din mens komma  efter pergo?

• lillamy30
    bollanmollan skrev 2010-01-13 09:07:22 följande:
    om det är 40 dagar  så är det på söndag-måndag, då har jag några dagar på mig. när brukar din mens komma  efter pergo?
    Jag tog bara en kur, och då fick jag dubbel med en gång. Men eftersom jag inte har någon äl själv (eller kanske om jag väntar ett drygt år, men det har jag inte lust att vänta på...) så var jag väldigt pessimistisk då också och ringde därför min gyn ett antal gånger och frågade hur jag skulle gå tillväga om det inte funkade... Det var då hon sa det med 40 dagar. Då menade hon att man var på den säkra sidan att börja med en kur till.... Jag hade använt äl-stickor som aldrig blev så starka att de var positiva så jag var minst sagt skeptisk till om det funkat.

Nu tar jag dubbel direkt också, men vågar inte tro att jag skulle ha tur en gång till.

Hoppas du får äl snart och att det bara är kroppen som trilskas tillfälligt!
Svar på tråden har panik.