• kimberlits

Låsningar i ryggen

Jag har en del låsningar i bröstryggen och nacken, får det när det är kallt och jag spänner mej. Tänkte höra om någon har några bra övningar för att släppa på låsningarna. Vet att man kan andas mm så de släpper, eller om det finns nån bra sida man kan kan kolla på. 
    Tackelitack! 

• Svar på tråden Låsningar i ryggen
  • pågmamman

Kanske det jag har? Känner lika dant men har inget namn för det? Vad innebär låsningar och hur yttrar de sig? Jag brukar bada varmt och ligga på spikmatta, mjuk massage runt kotirna och ligament före jag ska somna för ananrs vaknar jag med spänningar och smärtor från bröstrygg.

• beckis83

Ta en MJUK gummiboll  större än en tennisboll men mindre än en handboll!
    Sätt dig på golvet som om du ska göra en situps.
     kolla var låsningen är och lägg bollen på golvet så när du krummar ryggen och går ned i din"situp" så trycker bollen mot låsningen och voila!
     Jag brukar placera bollen efter som i hela bröstryggen för att hitta andra låsningar.
    Och det brukar höras när det går till sig.;)

Det är viktigt att verkligen krumma ryggen och hakan mot bröstet och tryck sen mot bollen! Lycka till!

• kimberlits

beckis83: Det ska jag testa! Har ingen bra boll hemma men ska fixa omedel bums!

• kimberlits

Nu har jag testat och det funkade! Dock hoppa låsningarna tillbaka rätt snabbt men det var skönt att veta att man kan "quickfixa" dom.

• beckis83

Men så bra att d funkade! Kolla med sjukgymnast el på nätet om övningar för bröstryggen. Det finns många. Olika roddövningar är bra mm. du finner dom säkert på nätet! =)

Det är så bra med stabilitetsövningar för man ska inte manipulera för mkt för det gör lederna så sköra och ännu mer rörliga!

Mvh/ Beckis

Svar på tråden Låsningar i ryggen