• Tova80

sms guld?

Någon som använt smsguld och vet att dte är en seriös sida som verkligen fungerar?

• Svar på tråden sms guld?
  • miie

Gå till en riktigt guldsmed istället. Du får mer pengar för guldet då..

• Twinkle Little Star

Det är inte alls säkert att du får mer hos en guldsmed. Jag ska precis sälja trasigt och udda guld själv och har ringt guldsmederna i min stad - runt 120 kr/gram skulle jag få.

Hos https://www.smsguld.se/  ger de just nu 165 kr/gram - ganska stor skillnad. Jag har skickat dit mitt guld i dag och känner mig nöjd.

• En glad tjej

Jag skickade in mitt gamla guld hos SMS GULD och fick bra betalt. Kan varmt rekommendera dem.

Jag är ganska säker på att sms guld är bland de som betalar bäst för guldet idag, tror inte guldsmederna gör ddet.
  • miie

Naturligtvis måste man ju gå till flera och förhandla om priset. Och då måste man ju gå till några riktiga guldsmeder. Och de finns kanske inte överallt. Men priset på guld har precis gått upp så det är väl bra att sälja just nu har jag hört. Om man nu tänker sälja det guld man har.

• Epeemaster

Det beror ju lite på vad för guld det är du har. Är det investeringsguld eller mynt så får 250 kr/g här.
    http://guldcentralen.se/

Fast i så fall kan du få ännu bättre betalt om du säljer det på tradera. Kan nämna att marknadspriset på finguld i klassen 30 g ligger på 280 kr/g.

• albanero

Sms-guld är absolut inget att rekommendera!
    Ingen servicekänsla överhuvudtaget och dem som jobbar där måste ha gått specialutbildning för bortförklaringar.
    Jag kan förstå att vissa får betalt för sitt guld och är helnöjda, men om något råkar gå snett så ser man den mörka sidan av sms-guld. 

• MammaTillDomFinaste

jag valde sms guld eftersom dom gjort reklam längst, kändes säkrare då! å jag hade inga problem, skickade in det, fick bekräftelse, fick info om hur mycket jag skulle få, och några dagar senare hade jag pengarna på kontot. Inga som hellst problem!!

tänk så här också: du kommer få höra både bra och dåliga saker genom att fråga så här. det finns alltid någon som haft problem, vad det än gäller. Om du skulle startA EN TRÅD ÖVER VILKA SOM HANDLAT PÅ lINDEX ONLINE TJÄNST SÅ SKULLE DU FÅ BÅDE NÖJDA Å MISSNÖJDA. Oj, kom åt knappen, soorry.förstår du hur jag menar? vad det än gäller så är det alltid någon som inte är nöjd..!! 

• guld
    Kolla SMS gulds uppdaterade priser på guld. Guldpriset har stuckit iväg vilket ni säkert har sett och igår uppdaterade därför SMS guld sina priser. Numera betalar v24 karat 308 kronor, 23 karat 273 kronor, 22 karat 259 kronor, 21 karat 242 kronor, 20 karat 240 kr,  18 karat 216 kr,  14 karat 161 kr, 9 karat 103 kronor, 8 karat 92 kronor. Om det är någon som betalar bättre så skicka mig gärna ett PM.

Tråkigt att höra de negativa kommentarerna kring kundservicen eftersom vi försöker möta alla kunder med respekt och trevligt bemötande. På familjeliv har jag också läst lite konstigheter kring försäkringar - våra försäkringar ligger fn på upp till 100 000 kronor ifall ni skickar in guldpaketen - som man får gratis från oss när man registerar sig på vår hemsida. 
  • Memento mori

Skicka in lite smått och gott för 2 månader sedan.   Hade räknat med ca: 1800  men fick närmare 3000.
    Va osäker på ett armband som jag hade köp i fyllan billigt på Kanarieholmarna i mina ungdoms glansdagar. Men det va äkta tydligen :))

Så SMS Guld funkar utmärkt. Snabb och smidigt.  tog la 2 dar så va pengarna på kontot.

• skruttan8

Någon menng attskicka in ett tunt guldhalsband och vå ringar, hur mycket får man?

• Jane 819
    Använd inte sms-guld om du inte vill känna att det här är som ett lotteri....får jag mina pengar eller är jag lurad!? Det tog dem tre dagar att betala ut...då efter påtryckningar från min sida...sen 8 dagar för pengarna att komma fram. Och pengarna kom först efter att jag polisanmält! De ändrade sin information till mig hela tiden när det passade dem. Ingen som helst hjälp med att kolla upp vad som hänt med pengarna på vägen utan bara standardsvar. Jag kommer aldrig mer att nyttja dem eller rekommendera dem till någon. Usel kundservice som bara ger otydliga skitsvar som ändå inte stämmer. Nej usch och fy vilken hemsk resa :(
Svar på tråden sms guld?