• johannah81

diarre 1 vecka efter magsjuka?

Nån som kan hjälpa mig lite???
    Förra veckan på söndagen fick min son magsjuka, den höll i sig i 3 dagar. Sen var han frisk, äter bättre och bättre för var dag och är pigg. Men sen han var sjuk så har han fortfarande vattnig avföring, det rinner igenom varje gång och den är grå-aktig i färgen. Läste mig till att det kunde vara så några dagar efter magsjuka, men nu är det en vecka sen han blev frisk och det är fortfarande vattnig avföring. Och han har även fått som röda utslag på benen. Det är inga koppor, utan små små röda prickar över hela benen. Smörjer in benen med hudkräm 3 gånger om dagen nu, för att det inte ska bli torrt. Han är torr i huden och jag är rädd att det ska svida eller klia om det blir för torrt. Nu tror ju jag att det är nåt samband mellan dessa prickar och bajset, men kommer det från magsjukan eller är det nåt annat? Någon som känner igen detta? Kan det vara nån form av näringsbrist eller är det magen som inte återhämtat sig? Förslag?? Kan även tillägga att jag kommer ringa vårdcentralen imorgon om detta inte lugnat ner sig.
    Tack på förhand

• Svar på tråden diarre 1 vecka efter magsjuka?
  • mammatillmiranda

diarre efter magsjuka kan hålla i sig länge, men de röda prickarna bör du kolla upp om det inte blir bättre.

Lycka till!{#lang_emotions_flower}

Miranda 05 och Molly 08 - mammas älsklingar
  • Starkast

Det är ju det som är så lurigt med virus. Det kan sitta i, ibland i många veckor, komma andra symptom osv.
    Var jättenoga med att han dricker MASSOR så han inte blir uttorkad.
    Avföringen kan vara grå/vit om det passerar för snabbt genom tarmen, så är han så lös är det inget onormalt.
    Men du borde iallafall rådgöra med VC, för det är inte bra att förlora så mycket vätska när man är liten, så kanske en stoppande medicin etc. behövs?

Min son har jätteknäppt virus just nu. Mellan ca kl:21 och kl:00 har han 39-40 graders feber och är riktigt risig, drömmer mardrömmar etc. Övriga dygnet helt feberfri och precis som vanligt. Har inte fått en enda alvedon som kan ha sänkt febern heller.

• Polly

Min väninnas pojk blev jättekänslig för laktos i ca9 månader efter en magsjuka, nu tål han det i´gen. Det kan verkligen slå ut hela systemet.

Svar på tråden diarre 1 vecka efter magsjuka?