• Sophiebysophie

Hjälp med hårfärgning, från blont till ljusbrun?! HUr gå tillväga?

Hej!

Jag är just nu blond, gjort slingor sen tidigare. Jag är igentligen råttfärgad. Men va blond när jag va yngre..

Så jag har en liten utväxt nu på nån cm, är så trött på att hålla på att slinga det och jag har inte råd att gå till frissan så ofta.

Jag färgade en gång (hos frissan) håret mörkbrunt (med lite mot rött) men sen mot våren så ville jag bli ljus igen så jag gick till frissan flera gånger och gjorde slingor, efter några gånger, blev det väldigt snyggt! Med den bruna tonen i och ljusa slingor.

Jag vill nu testa att färga håret i en brun nyans, inte så mörk dock, utan mer ljusbrun. Och ha ett tag för att senare kanske lägga i lite blonda slingor.

Någon som har tips på hur jag ska gå tillväga, behöver jag göra nån behandling innan? Typ avfärgning? (har ingen koll alls). Eller är det bara att köra på den färgen jag väljer?

Jag har tidigare haft även blont hår över och brunt under och det färgade jag själv och gick jätte bra o va snyggt!

snälla någon som kan hjälpa mig!

• Svar på tråden Hjälp med hårfärgning, från blont till ljusbrun?! HUr gå tillväga?
  • jordgubbe88

Släng  i en brun toning. Det gjorde jag när jag var blond ett tag och ville bli brunett, sedan till sommaren så ville jag bli blond igen och gå slingade jag det blond två ggr senvar jag nästan heltblond igen:). Du behöver inte göra något innan du färgar brunt. det har aldrig jag gjort iaf.

• Sophiebysophie
    caemla skrev 2010-01-13 11:43:51 följande:
    Släng  i en brun toning. Det gjorde jag när jag var blond ett tag och ville bli brunett, sedan till sommaren så ville jag bli blond igen och gå slingade jag det blond två ggr senvar jag nästan heltblond igen:). Du behöver inte göra något innan du färgar brunt. det har aldrig jag gjort iaf.
    Blir det en fin färg av toning då? Så det inte blir dassigt
  • jordgubbe88

Jag tog en relativt mörk färg eftersom att det är rätt mkt som tvätts ur när de är toning och det blev en fin färg iaf, inte dassigt alls.

Svar på tråden Hjälp med hårfärgning, från blont till ljusbrun?! HUr gå tillväga?