Varför kliar benen såå mkt
Mena smal ben kliar mkt har fått sårskorpor nu för att de kliar =/ vad kan de vara?? E ju svullen från knä till fötterna, inte nog med min mage kliar nåt så hemskt så ska benen också göra de?? nån som har de så??
Mena smal ben kliar mkt har fått sårskorpor nu för att de kliar =/ vad kan de vara?? E ju svullen från knä till fötterna, inte nog med min mage kliar nåt så hemskt så ska benen också göra de?? nån som har de så??
Jaa, kroppen ändrats för du är gravid så balans i kroppen är inte som det ska vara.
Prova smörja benen med nåt lotion.
Det brukar funkar annars kan du prata med BM om det.
JAg har sett några här i FL hade förändringar i lever som man får kliarmycket vissa ställe i kroppen.
Lycka till.
ja då det är bara för att få ett extra irritationsmoment. Torrborsta benen är bra + smörj med fet kräm efteråt.
Tycker du ska kolla dina lever och gallsyrevärden.
Det kan vara hepatos.
mina ben kliar också nått jävulkst. jag har sårskorpor jag med för jag river så mycket i sömnen. min förra graviditet så kliade bröst och mage men det gick över efter ett tag var i mitten på andra trimestern. denna gång kliar bara benen och jag hoppas att det går över. jag smörjer med body butter som är superfet men inget hjälper...
tack för svar...ska prata med min bm
oj hepatos verkar inte kul, men tydligen så ska det då klia mest underfötterna och i handflatorna, men jag tänker höra efter med min barnmorska. lycka till och hoppas att du bara har vanligt klåda
Jag hade hepatos och kliade sönder benen.
www.familjeliv.se/hem/linda_23/gallery/phpcfccvi.jpg
www.familjeliv.se/hem/linda_23/gallery/phpdimfje.jpg
Jag fick byta duschtvål och lotion då försvann mitt kliande, testa det.