• pebbles81

Förskola Trångsund/Skogås

Hej!

Nu är det iofs rätt lång tid kvar tills lillpojken (3 mån), ska börja på förskola.
    Men tänkte ändå kolla om det fanns synpunkter på förskolor i området.
    Gärna både positiva o mindre positiva.

Finns det nån som har nå o säga??

• Svar på tråden Förskola Trångsund/Skogås
  • annica10

Riddarborgens förskola, ligger i Skogås. Är en montessori inspirerad förskola om det är intressant för er.
    Jag jobbar där =)

• pebbles81

Tack!
    Det får jag kolla upp:)

• Gurkburken

Sonen går på Stenbockens förskola i Skogås och vi är jättenöjda!
    Syskonen gick på Fugans förskola och vi trivdes mycket bra även där.

Generellt så kan jag inte säga att jag hört något direkt dåligt om någon förskola i Skogås/Trångsund utan de flesta verkar nöjda.

• sicksack

Förskolorna i Trångsund och Skogås är bra. Jag kan speciellt rekomendera Trubadurens förskola i Skogås samt förskolorna Tornet, Trålaren, Tvättbjörnen, Sjöängen, Trångsund och Tuvan i Trångsund.

Jag kan inte rekomendera Skytten och Zebran i Skogås.

Förskolorna i Trångduns erbjuder rundvandring på speciella dagar, ring och boka tid och kika på förskolorna för att skaffa dig en bild av dem. Även Trubaduren tar emot för en titt på förskolan.

• pebbles81

Känns skönt att höra!!
    Tvättbjörnen ser fint ut, gården o så.
    Ska gå runt o kika.

• sicksack
    pebbles81 skrev 2010-03-29 09:26:54 följande:
    Känns skönt att höra!! Tvättbjörnen ser fint ut, gården o så. Ska gå runt o kika.
    Ja deras gård är fin. Men jag tycker absolut att du ska besöka de olika förskolorna och titta på miljön inne också. Vad finns det för dokumentationer på väggarna? Hur är pedagogerna med barnen? etc.
  • Stjernmamman

Riddarborgen verkar toppen om man hamnar på rätt avdelning.

Tvättbjörnen vete tusan, jag har 2 vänner osm har barn där och att stångas med kommundraken är inget som verkar kul.

Vi har våra döttrar på föräldrakooperativet Mössebo. Det är KANON!!!

Vi bodde tidigare i Hagsätra däär vi hade flickorna på Triangeln som var helt suveränt så vi var lite oroliga när vi skulle byta förskola. Men vilken guldgruva!

Det som brukar ligga Mössebo i fatet är att alla tror att nu när det är ett kooperativ så måste man städa och alltid vara på dagis. Vi har städare! Vi är på dagis och fixar 2-3 gånger om året och då i typ 3 timmar. Vi har så roligt med mammamiddagar, pappamiddagar, fester m.m
    Fast det bästa är att det är en liten barngrupp, hemlagad god mat och fantastisk personal.

En annan sak som brukar ligga Mössebo i fatet är öppettiderna, vi har öppet 7:30-16:30. Inte för att jag känner någon som har barn längre tid på sin föskola än så, men vissa tycker att det känns för öite.

Vi hr en hemsida www.mossebo.nu

Lycka till!

• zombie

sicksack: varför rekommenderar du inte zebran??

Mina båda pojkar har gått där och snart börjar min lilla tjej där.. är jättenöjd!

• annica10
    Stjernmamman skrev 2010-04-08 13:27:42 följande:
    Riddarborgen verkar toppen om man hamnar på rätt avdelning.Tvättbjörnen vete tusan, jag har 2 vänner osm har barn där och att stångas med kommundraken är inget som verkar kul.Vi har våra döttrar på föräldrakooperativet Mössebo. Det är KANON!!!Vi bodde tidigare i Hagsätra däär vi hade flickorna på Triangeln som var helt suveränt så vi var lite oroliga när vi skulle byta förskola. Men vilken guldgruva!Det som brukar ligga Mössebo i fatet är att alla tror att nu när det är ett kooperativ så måste man städa och alltid vara på dagis. Vi har städare! Vi är på dagis och fixar 2-3 gånger om året och då i typ 3 timmar. Vi har så roligt med mammamiddagar, pappamiddagar, fester m.mFast det bästa är att det är en liten barngrupp, hemlagad god mat och fantastisk personal.En annan sak som brukar ligga Mössebo i fatet är öppettiderna, vi har öppet 7:30-16:30. Inte för att jag känner någon som har barn längre tid på sin föskola än så, men vissa tycker att det känns för öite.Vi hr en hemsida www.mossebo.nuLycka till!
    angående riddarbrogen, vad har du hört?
    om det nu fins "rätt" och "fel" avdelningar, vad kan man/vi förbättra?
    tråkigt att höra..
  • snowball

sicksack: undrar oxå varför du inte kan rekomendera zebran.

min dotter går där och vi är jätte nöjda hon är nu 16 mån och stormtrivs med personalen. 
    personalen är jätte trevliga och gulliga, ringer alltid om det är nått och säger hur dagen har vart osv när man hämtar dom.

har bara posetiva saker att säga om dom .

• pebbles81

Puh, tur att jag har ganska gott om tid att titta mej omkring.
    Ska boka in oss på de flesta o se.
    Peronalsammanhållningen är jätteviktig för mej.
    Jobbade på förskola själv innan jag fick barn. O vet att det kan va ganska mycket skitsnack o dålig kommunikation mellan pedagogerna.

Vill oxå gärna veta varför folk inte rekomenderar vissa ställen. Vad är det som är dåligt?

• giggsan

puffar tråden då vi också har börjat fundera på förskolor nu o bor i skogås.

Ska på vår första öppna visning om ett par veckor, på hälsoförskolan friscus. ngn som vet ngt om dom?

har gått förbi tusenfotingen vid edbo, hur är dom?

lite sugen på mössebo också, har de ngn speciell visning eller ska man bara kontakta dom?

• giggsan

stjernmamman: vilken ålder har barnen på mössebo, de yngsta? vet ej om jag ska skola in nästa vår eller nästa höst... vill helst där emellan egentligen hehe.

• Jen123

Är lite nyfiken.. Vad var det för fel på skyttens förskola? Någon annan med någon mer erfarenhet av denna förskola?

• margarita bentancur

Förskolorna i skogås?

Jag har tänkt byta min 2-årige son till förskola i höst och har funderat lite på Hattstugan och Trubaduren? Är det någon som har erfarenheter från dessa? Jag är intresserad av att han är ute så mycket som möjligt. Om ni inte vill kommentera öppet är min mail: [email protected]

Tacksam för svar!

• giggsan

Uppdaterar tråden lite
    Har nu skrivit in dottern på Mössebo, så kan snart svara på frågor om den förskolan om ngn är nyfiken
    Fick superbra intryck av dom och tror vi kommer att stormtrivas!

• RebeccaGoud

Hej jag vet att denna tråd är rätt gammal men vi ska flytta till skogås och jag undrar om det finns någon som har en förskola att rekommendera, jag har skickat mail till Mössebo, verkar lovligt. men vill gärna ha fler alternativ =)

Skriv gärna...

Hälsningar / rebecca 

• giggsan

Hej hur har det gått, har du fått kontakt med Mössebo? Vet att du ville få flera tips, men jag vill inte att du ska missa vårt underbara lilla dagis och hälsa på hos oss

Säg till om du undrar någonting!

• ninjago81

Har haft barn på Mössebo tidigare men vi bytt. Mössebo lever tyvärr bara på sitt rykte. Det har hänt några grejer med personalen som vi tyckte var inte acceptabel! En annan sak som störde mig, var att de som bo ovanpå förskolans lokalen stod på balkongen och rökte. Det luktade rök när barnen lekte på förskolans gård. Inte rekommenderat. 

Svar på tråden Förskola Trångsund/Skogås