• uniMog

Får andra personer säga till dina barn?

Ja som tråden säger. Tycker du det är okej att folk säger till dina barn när de gör saker du inte gillar?

Observera att jag säger SÄGER TILL. Vi pratar inte om folk som skriker åt eller tar hårt i eller slår eller vad ni nu kan komma på utan säger till.

Motivera gärna oavsett val!

I can Cum Lauder
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-13 14:30
    saker DE inte gillar ska det så klart vara.

Tex hoppar i möbler, tar godis, kladdar med mat, skriker... whatever.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Får andra personer säga till dina barn?
  • uniMog

Själv säger jag:

Ja, absolut! Kan finnas enstaka människor som jag tycker säger till väl mycket och vid fel tillfällen men de är väldigt få.

I can Cum Lauder
  • Danitra

För det mest är det OK. Men om det är något som går emot min uppfattning om vad som är rätt och fel så säger jag självklart till!

• uniMog
    Danitra skrev 2010-01-13 14:31:57 följande:
    För det mest är det OK. Men om det är något som går emot min uppfattning om vad som är rätt och fel så säger jag självklart till!
    Har du exempel?
    I can Cum Lauder
  • Gummis

Självklart, är inte jag i närheten och min tjej inte uppför sig så får andra säga till. Även om jag är i närheten också.

• Chica

Jag svarade annat: det beror på hur personen säger till, om personen gör det sjysst så ABSOLUT!!! Då är jag nog mest tacksam över att slippa tjata :)

• Danitra
    Pejgan skrev 2010-01-13 14:32:18 följande:
    Har du exempel?
    Hmm.
    Det handlar om när folk tror att dom gör mig en tjänst som säger till när det i själva verket är helt OK för mig. (Att han leker "farligt" eller med någon sak som dom inte tror att han får ha osv)
    Om det är något som dom bestämmer över så är det självklart upp till dom att avgöra vad som är OK och inte. (Deras möbler, saker eller rutiner)
  • Sunstar83

Självklart, blir lite svårt att ha ett barn på förskolan, i skolan eller på en fritidsaktivitet t ex om bara jag får säga till min son, sen tänker jag också lära min son att respektera när någon säger ifrån, det finns allt för många barn idag som bara svarar med attityd och kaxiga kommentarer när man som vuxen säger ifrån vid ett opassande beteende som t ex hög ljudnivå, sparkar bollar mot husväggar, mobbing med mera. Nej, mer respekt och omtanke för sin omgivning är vad både barn och vuxna måste lära sig tycker jag.

• KlasStures mamma

Självklart får andra säga till tösen om hon gör något hon itne får. Speciellt om amn är hemma hos den personen och man själv inte brukar säga ifrån om en viss sak.
    tex. Jga är hos en kompis och låter tösen springa fram och tillbaka. Om min kompis inte tycker det passar hoppas jag innerligt att hon säger ifrån. Inget konstigt med det!

Hemma hos mig däremot är det våra regler som gäller. Men då hoppas jag ändå att den andra personen säger ifrån om det är något farligt tösen gör, eller kollar först med mig typ: Får hon verkligen hoppa i soffan?

• uniMog
    Danitra skrev 2010-01-13 14:34:18 följande:
    aha du tänker tex om någon gäst hos dig säger åt dina barn att inte hoppa i soffan när de egentligen får göra det för dig. Jag är med.
    I can Cum Lauder
  • Danitra
    Pejgan skrev 2010-01-13 14:36:43 följande:
    aha du tänker tex om någon gäst hos dig säger åt dina barn att inte hoppa i soffan när de egentligen får göra det för dig. Jag är med.
    Precis.
Svar på tråden Får andra personer säga till dina barn?