• Livia Olivia

Definition av KK

Vad är den vanligaste definitionen av en KK (alltså knullkompis)?

Har man bara sex?
    Träffas man ute också?
    Känner ens vänner ens KK?
    Hur är det egentligen?
  • Svar på tråden Definition av KK
  • Anonym (lisafisa)
    Livia Olivia skrev 2010-01-13 16:51:52 följande:
    Vad är den vanligaste definitionen av en KK (alltså knullkompis)? Har man bara sex? Träffas man ute också? Känner ens vänner ens KK ? Hur är det egentligen?
    så här var det för mig, jag hade en hel del kk...

vi hade bara sex och ibland träffades vi hemma hos någon eller så träffades vi på en bar och tog en drink,eller åt en middag. Vi träffades alltså oftast ute först och sen gick hem till den ene. Ingen av mina vänner träffade någon av mina kk. det funkade inte så för oss iaf. vi hade bara sex och knappast något socialt liv tillsammans. Jag träffade aldrig någons kk's vänner. kanske någon enstaka gång.
  • Anonym

Dom som jag har haft som KK hör till mina bästa vänner nu. Vi umgicks både privat o bland vänner..

Vi har bra kontakt annars och vi träffs hemma, ute eller bland vänner.. Det finns så olika sättt att vara KK.

• Anonym

Jag hade en kk i ca tre år, vi hade lite samma umgängeskrets, slutade träffas när någon av oss hade förhållande men när det tog slut så träffades vi igen.

Våra kompisar visste att vi var kk, vi hade dock inga andra känslor för varandra än sexuell attrakton. Vi ringde el smsade när vi var sugna på att ses och ibland råkade vi träffas ute, då gick vi hem till någon av oss. Vi hade inget mys och sov bara över om vi var för trötta för att gå hem.

Sen för ca fyra år sen träffade jag en annan kille som jag också blev kk med, vi började dock att mysa efter sex, sov över, kollade film tillsammans och åt middag ibland. Vi fick båda känslor för varandra och är nu tillsammans :)

• Anonym (JJ)

Känns som KK kan innebära allt från någon man ringer på väg hem från krogen, träffas och har sex på en gång till att nån man umgås med tex fikar, kollar på film, äter middag etc men har även SEX tillskillnad från en vanlig kompis.

Själv har jag en KK relation just nu med en kille. Vi umgås även utanför sängen men ingen av oss känner för att gå in i något förhållande och bägge är nöjda med hur det är just nu.

Vi umgås inte i samma "kompiskrets" och när vi umgås tex fikar, går ut och äter etc så är det bara vi två.

Han har inge intresse av att träffa/umgås med mina vänner och jag har inte lust att träffa/umgås med hans vänner.

Visst har det hänt att antingen någon bekant till han eller nån bekant till mig sprugit på oss på stan eller sett hos på stan. Då har vi presenterar oss som vänner.

Sen då vi ska ses och om någon kompis frågar vad jag ska göra så säger jag att jag ska träffa min kompis ***** och tex gå på bio men jag berättar inte att vi är KK.

• Livia Olivia
    Det verkar kunna vara väldigt olika saker från person till person. Tack för inputen! :)
Svar på tråden Definition av KK