nyfikengrön skrev 2010-01-13 19:09:27 följande:
Jag äter bra och fiberrik kost redan, röker inte, dricker inte kaffe och det blir inte mkt alkhol heller. Har provat pepcid nu men det hjälper inte, har tagit två stycken och ändå har jag kvar samma jävla sugande känsla som att jag vore hungrig ju. Har ju varit väldigt stressad och fått utmattningsdepression och varit sjukskriven ett tag och även ätit antidepressiv medicin. Vet inte riktigt hur länge jag känt såhär dock, det var idag en kollega påpekade att det jag trott varit hunger inte alls var hunger utan hungersug så att säga. Har ju tagit det lugnt länge nu ändå men ändå tycker jag det blir mer påtagligt nu.
Då har du ju kunnat göra vad du kan gällande kost. Försök gå ut o gå lite också. Brukar vara bra för mage och huvud.

Jag skulle nog prova omeprazol eller Losec mups istället finns receptfritt på apoteket, du kan även kontakta vc för att få annat utskrivet, finns en annan medicin som också hjälper men som är receptbelagd, Andapsin heter den. (om jag kommer ihåg rätt)
Lägg på verum/proviva när du äter din andra medicin. De sabbar ju också magen rätt bra, och undvik läkemedel med NSAID och ibuprofen.
Men jag skulle nog kontakta vc ändå och få det kollat, men tills dess kan man ju försöka göra det man kan?

Magkatarr och stress går hand i hand..