• Joico

Tips på mascara med lite krav

Min mascara har blivit till nå seg smörja som inte går att använda.. jag sminkar mig inte så ofta (för sällan för mitt eget bästa ) men när jag väl gör det så vill jag ha en mascara som är vattenfast, men ändå lätt att tvätta bort. Den förra var tvådelad, men den andra sidan använde jag aldrig.

Jag har ganska små ögon och ögonlocken syns inte när jag har ögonen öppna (ungefär som en kines fast.. ja.. dålig förklaring) och jag har inte så tjocka eller många fransar.

Den förra var en L'Oréal Paris double extension beauty tubes. Är det värt att köpa en sån igen, trots att jag aldrig använder den vita sidan? Andra förslag?

• Svar på tråden Tips på mascara med lite krav
  • Erkens mamma

Jag har (Kanebo) Sensai 38 grader. Äääääälskar den eftersom den sitter som berget trots att jag har väldigt rinnande ögon vid blåst och kyla. Trots detta går den enkelt bort med varmt vatten. Köpte min första för fyra år sedan till mitt bröllop och har varit toppennöjd sedan dess  

• Frk Svår

Vattenfast men lätt att tvätta bort? Kanebo 38 grader eller Clinique lash power mascara. Båda tvättas bort med 38-39 gradigt vatten.

• Joico

Den där Kanebo låter ju perfekt! Mina ögon brukar också forsa när det blåser och nästan alltid ligger sminket under ögonen, oavsett om jag är inne, ute, sommar, vinter.. så därför vill jag ha en vattenfast.

Finns den "överallt" eller?

• Frk Svår
    Joico skrev 2010-01-13 19:28:48 följande:
    Den där Kanebo låter ju perfekt! Mina ögon brukar också forsa när det blåser och nästan alltid ligger sminket under ögonen, oavsett om jag är inne, ute, sommar, vinter.. så därför vill jag ha en vattenfast. Finns den "överallt" eller?
    Kolla på Kicks eller parfymerier som säljer Kanebos produkter. Inte alla Kicks säljer Kanebo så därför har jag fått testa Cliniques variant istället (närmaste Kicks hade inte Kenbo) och den fungerade minst lika bra.
  • Joico
    Frk Svår skrev 2010-01-13 19:32:02 följande:
    Kolla på Kicks eller parfymerier som säljer Kanebos produkter. Inte alla Kicks säljer Kanebo så därför har jag fått testa Cliniques variant istället (närmaste Kicks hade inte Kenbo) och den fungerade minst lika bra.
    Mhm, mhm Är märket Kanebo och "modellen" Sensai 38? Eller vad är sensai?

Tips på någon webbshop som säljer den?
  • jeskre

lancome drama tror jag min heter, helt suverän! rekommenderas.

• Frk Svår
    Joico skrev 2010-01-13 19:33:56 följande:
    Mhm, mhm Är märket Kanebo och "modellen" Sensai 38? Eller vad är sensai? Tips på någon webbshop som säljer den?
    Märket är Kanebo, sedan har Kanebo olika serier och Sensai är en serie

Söderfin säljer den soderfin.se/kanebosensai-m-88.html
  • Joico
    Frk Svår skrev 2010-01-13 19:36:09 följande:
    Märket är Kanebo, sedan har Kanebo olika serier och Sensai är en serie Söderfin säljer den soderfin.se/kanebosensai-m-88.html?filter_id=...
    I see. Snacka om okunnig Tack för hjälpen!

Jag hittade också precis Söderfin.. adlrig hört talas om. Hmm.. ja men tack iaf! ska kolla lite mer på den
Svar på tråden Tips på mascara med lite krav