• Ankissen

Självsprickor - tunna bomullsvantar?

Nån som vet var man kan köpa tunna bomullsvantar att ha inuti plasthandskar när man diskar och så? Jag har lyckats få två självsprickor som jag tänkte läka och sen försöka hindra att komma tillbaka...

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • Svar på tråden Självsprickor - tunna bomullsvantar?
  • blue heaven

Du kan köpa dom på Apoteket.

• Sunstar83

Ett stort tips mot självsprickor är ett zinkplåster som finns på apoteket, jag har testat det och min pappa också, både han och jag har svåra problem med jobbiga självsprickor och det här plåstret fungerar verkligen! Är inte dyrt heller, bomullshandskar borde dem också ha på apoteket.

Plåstret heter Leukoplast och kostar inte ens 25 kr för 2,5 cm x 5 meter på praktisk rulle. Enligt apotekets hemsida har dem även 5-pack tunna bomullsvantar för drygt 40 kr, bara att söka på bomull på deras hemsida.

• Ankissen

Oh tack för alla tips! Jag får åka till apoteket och shoppa i morgon. Det blir så himla mycket vattenkontakt när man är hemma med två barn - blöjbyten, disk, mat, hjälpa på toa, bada, duscha osv...

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • Sunstar83
    Ankissen skrev 2010-01-13 19:54:35 följande:
    Oh tack för alla tips! Jag får åka till apoteket och shoppa i morgon. Det blir så himla mycket vattenkontakt när man är hemma med två barn - blöjbyten, disk, mat, hjälpa på toa, bada, duscha osv...
    Tro mig, jag vet, jag jobbar dessutom i vården så jag får ju tvätta händerna ännu oftare samt sprita dem stup i kvarten, rena mardrömmen för mina händer!
  • puss

ha bepanthen på. superbra.

det är tammefan roligt nästan jämt
Svar på tråden Självsprickor - tunna bomullsvantar?