Självsprickor - tunna bomullsvantar?
Nån som vet var man kan köpa tunna bomullsvantar att ha inuti plasthandskar när man diskar och så? Jag har lyckats få två självsprickor som jag tänkte läka och sen försöka hindra att komma tillbaka...
Nån som vet var man kan köpa tunna bomullsvantar att ha inuti plasthandskar när man diskar och så? Jag har lyckats få två självsprickor som jag tänkte läka och sen försöka hindra att komma tillbaka...
Du kan köpa dom på Apoteket.
Ett stort tips mot självsprickor är ett zinkplåster som finns på apoteket, jag har testat det och min pappa också, både han och jag har svåra problem med jobbiga självsprickor och det här plåstret fungerar verkligen! Är inte dyrt heller, bomullshandskar borde dem också ha på apoteket.
Plåstret heter Leukoplast och kostar inte ens 25 kr för 2,5 cm x 5 meter på praktisk rulle. Enligt apotekets hemsida har dem även 5-pack tunna bomullsvantar för drygt 40 kr, bara att söka på bomull på deras hemsida.
Oh tack för alla tips! Jag får åka till apoteket och shoppa i morgon. Det blir så himla mycket vattenkontakt när man är hemma med två barn - blöjbyten, disk, mat, hjälpa på toa, bada, duscha osv...
ha bepanthen på. superbra.
Mezink plåster på apoteket.