Jätte tacksam för svar.. snälla läs...
Vilken kvalite hade emryot/embryorna som ni fick tillbaka när ni fick erat + ? Jag fick tillbaka 2 av Ok kvalitet idag, orolig att de ej ska bli något pga kvaliten
tacksam för era historier
Vilken kvalite hade emryot/embryorna som ni fick tillbaka när ni fick erat + ? Jag fick tillbaka 2 av Ok kvalitet idag, orolig att de ej ska bli något pga kvaliten
tacksam för era historier
Puff
Ingen av er lyckliga som kan dela med er??
Jag fick nog ingen "bedömning på embryot", mer än att det var odlat 4 dagar och man inte längre kunde räknar antalet celler. De sa att det var ett ok embryo, men jag tror inte det var ett svar som de enligt en "skala" gav.
Lycka till.
Hej ok då va de säkert blastosyst eller så, e så himla nervös hur klarar man att vänta till Td??
Något tips?
Ja det är ju svårt, då man går och analyserar hela tiden . Fick inte spottings den gången så då kunde man börja hoppas lite (de sista dagaran), men vågade inte testa innan TD, så jag slapp bli besviken i förhand. Det är väldigt påfrestande men man får försöka att inte analysera allt då det egentligen inte ger något, det som händer i kroppen händer ju i alla fall........
Du får hitta på kul saker så tiden går fort .
hej!
Jag fick tillbaka ett guldägg som dom kallade det, och ett ok ägg. Vet inte än om det är 1 eller 2 som tagit sig där inne, får veta i morgon!! Lycka till!!
När vi äntligen lyckades fick vi till baka 2 st embryon som såg "perfekta ut" enligt läkarna... MEN det finns MÅNGA exempel här på FL som inte blivit gravida på dessa "toppembryon" utan på "ok-embryon" eller till o med vad vissa kallar för "skruttembryon" så du har alla chanser!!!
Förresten ser jag att tråden inte varit aktiv på ett tag- Du kanske redan vet?!
Försök att äta mycket e-vitamin som avokado, strö lite vetegroddar på filen och ev ta extra tillskott av e-vitamin under ruvningen. Det ska tydligen hjälpa till att få ägget/äggen att fästa Lycka till!
Jag fick två Ok ägg. Nu är jag gravid
Jag fick tillbaka 2 st 2-celliga ägg (två dagars odling) Äggen borde vara 4-celliga på andra dagen har jag för mig... Men jag plussade idag =)
Lycka till!
Jag fick tillbaka ett embryo som hade högsta betyg på alla kriterier
2 dagars odling..
Nu är jag i v.23..
Fick tre embryo till frysen som var nästan lika bra som det i min mage.
Det spelar nog inte så stor roll om det är topp eller ok.. Annars skulle de ju aldrig sätta in embryo som "bara" är ok..
Lycka till!!
När jag frös i mina ägg så hade dom 4 celler som är toppen ägg. Men när jag skulle få tillbaks efter upptinging så var ett ägg 2 celligt och ett 3 celligt. Idag är jag gravid i vecka 18.
Innan jag vart gravid så gjorde jag 4 stycker återföringar och alla var i toppskick alltså 4 celliga. Så jag vart helt hopplös när jag fick tillbaks sämre ägg än innan nu sist. Men plötsligt så var jag bara gravid på dom sämre äggen och det var ett som satte sig.
Lycka till
Något att notera är ju också är att definitionen på "toppembryo" inte är ett vedertaget begrepp. Dvs vad klinik X anser är ett toppembryo behöver inte klinik Y klassa som ett sådant. Det är en rad olika saker man tittar på, och dessa saker bedöms utefter en skala. Exakt vilka faktorer man tittar på, vilken skala man använder sig utav och hur man bedömer parametrarna är olika från klinik till klinik. Dessutom spelar den mänskliga faktorn in i bedömningen, vilken är subjektiv. Bara så man tänker på att alla sk "toppembryon" i praktiken inte alls behöver vara av samma kvalité. Lycka till allihopa!