• Imperialiss

Färga bryn ljusare?

Hejsan,

Finns det någon produkt som färgar/bleker ögonbrynen?
    Jag vill absolut iinte använda vanlig hårblekning och få gula ögonbryn, no no, utan något som är anpassat just för att ljusa upp ögonbryn.

Jag har kolsvarta bryn naturligt och ljusar alltid upp dom med en ögonbrynsmascara för att få ett lite mjukare utseende, men skulle vara skönt att kunna färga dom istället.

Jag har provat brun brynfärg men det hände ju inget då de är till för att mörka ned o inte ljusa upp.

Någon som vet?

• Svar på tråden Färga bryn ljusare?
  • Lotta83

Tror det finns blekande för brynen på Åhléns. På samma våning som hårfärgerna, men inte bland hårfärgerna. Skulle börja med att bleka dem. Sedan färga dem t, ex ljusbruna för att få till en snygg nyans.

• Imperialiss
    Lotta83 skrev 2010-01-13 22:22:55 följande:
    Tror det finns blekande för brynen på Åhléns. På samma våning som hårfärgerna, men inte bland hårfärgerna. Skulle börja med att bleka dem. Sedan färga dem t, ex ljusbruna för att få till en snygg nyans.
    Åh tack tack tack för tipset!! Bor visserligen i en liten stad, men Åhléns finns iaf. Ska kika där :)
  • Lotta83

Hoppas du hittar det ! Annars kan du säkert beställa via nätet. Är det något du undrar över är det bara att fråga på. Är nämligen Hudterapeut så jag är van vid att bland annat fixa bryn. Lycka till!

• Imperialiss
    Lotta83 skrev 2010-01-14 23:19:01 följande:
    Hoppas du hittar det ! Annars kan du säkert beställa via nätet. Är det något du undrar över är det bara att fråga på. Är nämligen Hudterapeut så jag är van vid att bland annat fixa bryn. Lycka till!
    Jaså! Vilken lyxgrej att ha en hudterapeut här på FL :) Och tack så jättemycket för att jag får återkomma med frågor.

Här på Åhléns fanns det inte iallafall. Jo vanlig brynfärg, men inget blekande. Ja skicka efter kanske man kan göra ju. Du har ingen aning om vade det är för märke på det blekande? Kanske man kunde söka på det på nätet tänkte jag.
    Jag kikar runt lite och ser om man hittar något iaf :)
  • Lotta83

Andrea Gentle cream bleach säljs bland annat på eleven.se. Det är det märket jag sett på Åhlens men det är nog olika i olika städer.

Svar på tråden Färga bryn ljusare?