Röda prickar på underlivet?!
Citerar inlägget som "stjernglans" skrev i maj 2009. Jag har samma problem hos min dotter nu som är 2 år. "Min dotter på två år har nu en längre tid haft röda prickar, utslag i underlivet. Alltså på och runtomkring. Prickarna ser ut som finnar typ, upphöjda, röda, vissa ser ut att vara inflammerade med var i. " (Meddelade tjejen som skrivit inlägget att jag tänkte kopiera från henne.) Iaf.., våran dotter klagar inte på att det varken kliar eller gör ont. Hon har haft dessa prickar i ca två veckor nu. Jag har funderat att ringa 1177 och fråga om råd innan jag bestämmer mig för att uppsöka läkare. Vi har använt Libero sedan hon föddes för våran första dotter reagerade negativt på Pampers så vi bytte till Libero. När andra dottern föddes började vi direkt med Libero och hon har aldrig haft dessa prickar innan. Läste i "stjernglans´s" inlägg att man skulle sluta med våtservetterna och det tänker jag göra. Ikväll smorde jag henne med vanlig rapsolja.., så jag hoppas verkligen att det snart blir bättre. Kanske dags att byta blöja med och lufta gör vi om dagarna då vi håller på att potträna henne.