alkohol
Hej.
Jag är en 50 årig kvinna som är med en 7 år yngre man sedan 15 månader. Han dricker när han mår dåligt, vilket han gjort i hela sitt liv säger han. Han blir aldrig full eller otrevlig, syns knappt att han druckit, men det märks att han blir trött och tappar orken. Jag har aldrig fått så mycket kärlek av någon men.....detta påverkar vårat sexuella liv. Han orkar inte med att jag vill ha samlag 2 ggr. (helst fler) / vecka. Han säger att jag får väl tillfredställa mig själv då, kärlek är väl inte bara sex , säger han. Jag vill ju ha den tillfredställningen med den jag älskar och det kan inte han förstå? Är jag alldeles ute och seglar med mina"krav"? Jag fick nog av att han drack så mycket och gjorde slut, vi var ifrån varandxra ca. 14 dagar, men jag älskar honom så mycket och vill inte vara från honom och han förstog att det var svårare att vara från mig än alkoholen så han vara utan i ca. 1 1/2 månad, men nu har han börjat igen. Jag vet inte vad jag ska göra, jag kan/vill inte vara från honom mer utan leva mitt liv med honom. Mina barn tycker inte om att han dricker även om dom inte bor hemma och märker av nåt. Ska jag låta bli att tala om att han börjat igen eller hur ska jag bära mig åt för att få honom må bättre och sluta med detta?