Vi har varit tillsammans i 4,5 år och vi köper presenter till varandra då och då. Oftast brukar jag köpa presenter till min sambo utan anledning, typ om jag hittar något jag vet att han vill ha osv. Han brukar däremot köpa presenter till mig på div uppvaktiningsdagar tex kvinnodagen osv. Vi köper presenter till varandra på alla hjärtans dag, på våra namnsdagar och födelsedagar och när vi har årsdag, jul och påsk också givetvis. Till jul brukar vi bestämma en summa oftast mellan 1000-1500 kr, ( av samma anledning som halstabletten - summan beror väl oftast på hur vi ligger ekonomiskt i allmänhet) att köpa presenter till varandra för mest för att vi har så många att köpa presenter till så vi måste planera presentutgifterna lite.
Saker jag brukar köpa till min sambo är bla perfym, kläder, träningssaker som jag vet att han önskat sig, biopresentkort ( min sambo är biotokig) och dyl. Brukar köpa kläder till honom när jag hittar något intressant - rätt ofta...
Av min sambo brukar jag ganska ofta få blommor, kokböcker ( är fanatisk i recept), någon god dyr choklad, perfym.
Till jul och så brukar vi önska oss lite dyrare saker av varandra typ mp3-spelare osv, en dyr handväska
osv...