• ttl

Köper ni presenter till eran partner?

Nyfiken på hur ni gör då jag själv är uppväxt i en familj där vi inte köper födelsedagspresenter etc - vuxna imellan.

Hur länge har ni varit ett par?
    När ger ni presenter?
    Vad för presenter?

Kom gärna med bra presenttips också..

• Svar på tråden Köper ni presenter till eran partner?
  • Pingla med en åsikt

vi köper ofta presenter till varann. en grej vi båda gör är att överraska med ett kort där det står "på fredag är du bjuden på middag på hemlig plats, infinn dig där och där den tiden, jag bjuder" och liknande.

Vi brukar också köpa presenter, jag får ofta och utan förvarning =) små saker som örhängen, en ring, parfym, fina krämer mm.
    Jag köper ofta kläder el annat till min man utan anledning....

kram Pinglan

• alexis dennis

3 ÅR,GIFTA I 2.
    Ger vid Jul,födelsesdag,årsdagar samt lite små överraskningar då och då!
    Jag ger allt mellan kläder och verktyg,får mest guld,parfymer.
    Fick senast en bil,innan dess en ny mob..*snäll man*

varför ge rinte ni presenter då?

• frulan

3 år o 9 månader
    Lite då och då. Behöver inte vara för något speciellt. Hittar vi/gör vi något så blir det en present. Vi är inte bra på att ge varandra presenter precis på födelsedagen (jo, första året). Min man fick sin en månad för sent och jag har fortfarande inte fått min (fyllde för några veckor sen). Men det är inte så himla noga för oss
    Vi ger oftast presenter som är "nödvändiga", inte saker för "syns skull" eller så gör vi egna presenter till varandra.

• halstabletten

Vi köper julklappar för 400 och födelsedagspresenter för lika mycket. (Vi studerar och kände att vi inte ville ruinera oss men inte heller såra varandra typ att en skulle tro att man var mindre älskad för att man fick en mindre dyr present. Så en bestämd summa var jättebra för oss)

Sedan brukar det bli någon mindre present under årets gång, typ att jag får blommor eller att han får nya kallingar.

• fantasiflicka

3 år, några månader.

Vi ger varandra vid födelsedagar och jul och mors/farsdag eftersom våra barn inte ger något själva. Men bara symboliska (inte dyra) presenter bara för att man ska känna att man uppskattas.
    Födelsedag/jul har blivit lite väl dyra presenter från oss själva till oss själva men vi är likadana båda två.
    Nu har min sambo börjat önska sig praktiska saker i födelsdagspresent, typ saker till bilen, astråkigt ju!!!

• E l l a

Vi har varit tillsammans i 4,5 år och vi köper presenter till varandra då och då. Oftast brukar jag köpa presenter till min sambo utan anledning, typ om jag hittar något jag vet att han vill ha osv. Han brukar däremot köpa presenter till mig på div uppvaktiningsdagar tex kvinnodagen osv. Vi köper presenter till varandra på alla hjärtans dag, på våra namnsdagar och födelsedagar och när vi har årsdag, jul och påsk också givetvis. Till jul brukar vi bestämma en summa oftast mellan 1000-1500 kr, ( av samma anledning som halstabletten - summan beror väl oftast på hur vi ligger ekonomiskt i allmänhet) att köpa presenter till varandra för mest för att vi har så många att köpa presenter till så vi måste planera presentutgifterna lite.

Saker jag brukar köpa till min sambo är bla perfym, kläder, träningssaker som jag vet att han önskat sig, biopresentkort ( min sambo är biotokig) och dyl. Brukar köpa kläder till honom när jag hittar något intressant - rätt ofta...
    Av min sambo brukar jag ganska ofta få blommor, kokböcker ( är fanatisk i recept), någon god dyr choklad, perfym.

Till jul och så brukar vi önska oss lite dyrare saker av varandra typ mp3-spelare osv, en dyr handväska osv...

• AMS76

Vi har varit tillsammans i 10 år,i November har vi varit gifta i 5år
    Vi ger presenter till varandra lite när som helst,det är kul å känna sej "speciell",typ för en timme sen ringde det på dörren å där stod interflora med en jätte stor bukett blommor.
    Presenter som jag har fått är smycken,present kort på massage,kläder,middagar m.m

Det sätter lite e-xtra krydda på kärleks livet.

• Bispan

Vi brukar ge varandra blommor, kan lika gärna vara plockade i trädgården som inköpta på affären.

Små kärlekskort går också alltid hem.

Små enkla saker visar vår uppskattning för varandra i vardagen.

• ttl

Roligt att folk svarar. Verkar som om dom flesta köper saker till varann. Nu förstår jag varför killarna blir aldeles utom sig när jag säger att jag inte vill ha presenter på varämda månadsdag, födelsedag och julafton.. Jag gör hellre saker och på min födelsedag vill jag bjuda, och inte han. Blir ju så mycket enklare då. Är nog en sån person som har lite prestationsångest också... Och har dessutom väldigt dyr vardag och dåligt med pengar (djur kostar), så jag har sällan dom möjligheterna som andra har.

Men jag vänjer mig... Får jobba med mig själv.

Fortsätt skriv!

Svar på tråden Köper ni presenter till eran partner?