• aabb

Mjuka Babygym - vilka är bäst och prisvärda

Mjuka Babygym - vilka är bäst och prisvärda? Var ska jag köpa dem?

• Svar på tråden Mjuka Babygym - vilka är bäst och prisvärda
  • Zindie

Vi köpte vårat på Toys R Us, 399:- tror jag det kostade. Funkar jättebra, lätt att flytta med och så är det rätt fint oxå. Vet inte om det är billigt eller inte men Liam gillar det.

• Fru Majsan

Vi köpte ett dyrt mjukt Labangym som vi själva tyckte var jättefint. Tror det kostade närmare 600 kronor, men det var det värt, resonerade vi. I slutänden blev det så att han bara lekte med plastgymmet vi lånat (värt 99 kronor). Det är inte alltid det man själv tycker är finast som barnen uppskattar...

• aabb

Når bebisarna leksakerna i de mjuka gymen?????????? Har hört motsatsen.....

• Ina05

Vi har ett mumin-gym (bild finns i galleriet) som kostade ca 600 kr. Theo är snart 2½ månad och når sakerna eftersom man kan reglera höjden på dem!

• SweetStarAngel

Vi har ett chicco, det kostade 329

• Flutterby

Vi har ett "Tiny Love", finns på bild i mitt galleri, det var i dyraste laget tyckte vi(ca 600:- )men det är mycket prisvärt, sonen gillar det verkligen!

• Ilithyia

Vi köpte ett begagnat bambinogym på blocket för 150kr. Det är grönt och fult, men har många färgglada leksaker som ger ifrån sig olika ljud (pinglor och prassel). I början (2 mpnader) nådde hon inte leksakerna, men tyckte att det var kul att bara titta. Nu (snart fem månader) drar hon i leksakerna. Man kan koppla loss grejerna också, och hon tycker att det är roligt att tugga på dem.

• butterfly0725

vi har rätt start...kostade 600 på barnens hus---färglad och fina mjukis djur och aktivitet för bebisen...

min dotter liggen på en filt...då når hon leksakerna...bra inköp tycker jag

• Lindus77

Vi hade lånat ett mjukt gym o köpt ett hårt billigt gym. Leo hatade att ligga i gymet Men nu när vi sitter o leker gillar han att sitta o pilla på det hårda gymet.

• Camsan

hm...vet inte riktigt vad jag betalde för babygymet...men tror någonstans runt 150 kr på Maxi. Min lille är 3 veckor och meningen är inte att han skall nå leksakerna nu...utan ligga och titta på dem. Baby-gymet är gjort så att man kan byta ut leksakerna vilket jag tycker är bra...Nu hänger bla en lite kossa som muuuar och spelar "Herr Olsson hadde en bonnagård...." Mina 2 äldre barn hadde något liknade när de var små.

Mitt tips till de som skall köpa....Lägg inte för mycket pengar på ett baby-gym. Jag personligen tycker att 600 kr är på tok för dyrt. Det är en ganska kort tid som själva gymmet används. Går leksakerna att plocka loss så används ju de lite mer.

• Brasset

Vi har laban babygymet från rätt start, det kostade 600 kr. Det är jättebra, inte för mycket färger, mjuka figurer att leka med, kul för dem att ligga på mage då det finns figurer där med. =)

• Bollen75

Elias har verkligen gillat sitt Bambino-gym. Det ser ut som ett illgrönt får, men är gosigt att ligga i. Han har legat där varje dag vid frukost. Bild finns i galleriet.

• KRAM

Vi köpte ett mjukt babygym på nallens leksaker för 300 kr. Det har jätteskrikiga färger, men är jättebra. Sakerna hänger ganska högt upp, men vi har satt duschdraperilänkar i så att leksakerna hänger längre ner. Sedan köpte vi ett hårt bebygym för 130 kr och dessa leksaker flyttar vi mellan de olika gymmen (samt sätter dit andra leksaker eller annat som går att fästa med hjälp av draperilänkarna).

Det bästa är att hitta ett gym som har så variernde saker som möjligt. Bebisar tröttnar ganska snabbt på former, färger osv. De vill ha nya saker att utforska.

Jag lägger ut bilder på gymen i morgon så kan ni kolla på det. Hon tycker båda är kul. Det mjuka har dessutom en spegel, en prasselblomma, en nyckelpigaskallra och en gömma i själva filten (bra när hon ligger på magen).

Svar på tråden Mjuka Babygym - vilka är bäst och prisvärda