Anatha skrev 2010-01-14 10:33:16 följande:
Alla är inte lika mycket värda för mig. Min familj och mina vänner är mest värda för mig. Jag tycker inte att vi ska minska på flyktingmottagandet det tycker jag att vi kan öka. Flykringmottagadnet står idag bara för några procent av den totala invandringen. Jag tycker därermot att vi kan begränsa den övriga invandringen i alla fall tillfälligt tills vi har resurser att ta hand om de som kommer på ett värdigt sätt. Eftersom vi har det skattetrycker vi har och staten skänker bort så pass mycket i bistånd varje år ger jag rätt lite i välgörenhet. Jag ger saker och om det är speciella projekt jag ömmar för och som man kan följa skänker jag till dem. Tex om folk i ens närhet ordnar något i baltstaterna och liknade stödjer jag gärna med pengar. Att ösa ut pengar till de stora organisationerna där det mesta äts upp i administration tror jag inte på.
Självklart står man sin familj närmast, men det betyder ju inte att de är mer värda som människor.
Kanske ska förstydliga mig. Är turistorter från väst viktigare än thailänds eller haitisk lokalbefolkning?
Fast organisationer med 90-konto måste ju använda minst 75% av intäkterna till bistånd, så att en fjärdedel går till löner och annan administration är ok för mig. Ännu bättre om allt går till bistånd, men det funkar ju inte så tyvärr.