• moi moi

El-stötar ner i vänsterbenet!!!

Hej!

Är gravid i vecka 15 och mår för tillfället väldigt bra.

Har någon gravid vart med om att ni ibland får som små elektriska stötar ner i foten.
    Inga speciella tillfällen utan bara ibland.

Jag har en teori om att det kan vara en nerv som kommer i kläm ibland, men jag har ingen som helst aning{#lang_emotions_smile}

Någon som vart med om samma sak under sin graviditet???

• Svar på tråden El-stötar ner i vänsterbenet!!!
  • Deamums

Jag vet inte om det är samma sak som du upplever, men jag fick liknande problem från ca halva graviditeten och framåt. Först kändes det som elektriska stötar i vissa lägen när min häl kom emot skon. Under hela graviditeten kom det då och då men bara på höger foten. Nu ett halvår senare har det kommit på vissa tår och även på västerfoten. Och ibland när jag t. ex smörjer det vänstra smalbenet så får jag små stötar på ovansidan av vänster fot. Det måste ju helt klart vara nåt neurologiskt! Jag trodde först att det var nån hälförhårdnand som börjat påverka nerverna i höger foten, men eftersom det nu kommer på fler ställen verkar det konstigt!

Hoppas att dina försvinner istället! Du får gärna beskriva mer hur det känns/uppstår och om du fått nån förklaring?

• ankling
    moi moi skrev 2010-01-14 11:07:44 följande:
    Hej!Är gravid i vecka 15 och mår för tillfället väldigt bra.Har någon gravid vart med om att ni ibland får som små elektriska stötar ner i foten. Inga speciella tillfällen utan bara ibland.Jag har en teori om att det kan vara en nerv som kommer i kläm ibland, men jag har ingen som helst aningNågon som vart med om samma sak under sin graviditet???
    Låter som ischias som man kan ha både som ogravid och gravid

Ischias är en fingertjock nerv, så det har du rätt i
  • Deamums

Ja det vore ju enklare att förklara om det är Ishiasnerven! Mitt känns inte på det sättet tyvärr, men jag tror det är vanligare att det kan uppstå under graviditet. Oftast är det ju värk från bäcken/rumpa som leder ner i benet som tyder på Ishias, eller "falsk Ishias" som det kallas i många fall när det påminner om det men inte är "äkta".

• ankling
    Deamums skrev 2010-01-25 23:47:20 följande:
    Ja det vore ju enklare att förklara om det är Ishiasnerven! Mitt känns inte på det sättet tyvärr, men jag tror det är vanligare att det kan uppstå under graviditet. Oftast är det ju värk från bäcken/rumpa som leder ner i benet som tyder på Ishias, eller "falsk Ishias" som det kallas i många fall när det påminner om det men inte är "äkta".

"falsk ischias" går inte ända ut i foten.

Tycker TS problem låter som helt normal ischias, då det strålar ända ut i foten och bara i vänster ben.
    Och det är som sagt vanligt under graviditet.

Själv har jag lidit i 15 år av skiten

• moi moi

Hej!
    Oj vad många svar:) Tack!

Ischias låter ju jobbigt, nu har jag iof inte kännt av det något mer så jag ska väl vara tacksam. Jag får läsa på lite om det och ta upp det med BM om det blir värre.

Tack för alla svar!

• Liona

Jag fick i ischias när jag var gravid och det har fortfarande inte försvunnit. Födde första dottern 2005. Men det kommer inte lika ofta, mest när jag ansträngt mig.
    Det ilar från rumpan ner på baksidan av högra benet.

Svar på tråden El-stötar ner i vänsterbenet!!!