• Mistys Daisy

Var köper man "hyfsad billig" kattburkmat?

Jag skall skänka kattmat till ett Fågelcentrum som tar hand om skadade fåglar och skall ta med mig några kassar till dom!

Kanske inte behöver köpa det på Focus direkt....

Har Rusta och Öb kattmat tex?

Tack för hjälpen!!

• Svar på tråden Var köper man "hyfsad billig" kattburkmat?
  • Empan81

Äter fåglar kattmat??

Men annars har du väl tyå Lidl. ÖB har också ibland

• Mistys Daisy
    Empan81 skrev 2010-01-14 12:44:28 följande:
    Äter fåglar kattmat?? Men annars har du väl tyå Lidl. ÖB har också ibland
    Ja dom gör tydligen detta! men det skall ju vara fiskrelaterat i då!

Lidl va en bra ide! Tack
  • dotty

blötmat är sällan billigare på billighetsbutiker än i vanliga affären såvitt jag upplevt det.

den billigaste blötmaten jag kan hitta är nog mjau. den kostar runt 12kr har jag för mig, är en stooor burk. köp den på din lokala ica-butik.

• dotty
    Mistys Daisy skrev 2010-01-14 12:45:30 följande:
    Ja dom gör tydligen detta! men det skall ju vara fiskrelaterat i då! Lidl va en bra ide! Tack
    lidls kattmat är dyyyyr!
  • nobivac

varaenda matvaruaffär har väl mjukmat?

• Mistys Daisy
    dotty skrev 2010-01-14 12:47:35 följande:
    blötmat är sällan billigare på billighetsbutiker än i vanliga affären såvitt jag upplevt det. den billigaste blötmaten jag kan hitta är nog mjau. den kostar runt 12kr har jag för mig, är en stooor burk. köp den på din lokala ica-butik.
    Ah, det kanske inte är så stor skillnad?!

Jag köpte faktiskt några burkar Mjau! Tyckte oxå det var mycket mat för en bra peng!
    Svensktillverkad på köpet!
  • Mistys Daisy
    nobivac skrev 2010-01-14 12:49:49 följande:
    varaenda matvaruaffär har väl mjukmat?
    Jo det vet jag
    Men jag menar om det är billigare som tex på ÖB. Tänkte ju köpa några flak!
  • dotty
    Mistys Daisy skrev 2010-01-14 12:50:40 följande:
    Ah, det kanske inte är så stor skillnad?! Jag köpte faktiskt några burkar Mjau! Tyckte oxå det var mycket mat för en bra peng! Svensktillverkad på köpet!
    ja jag har reagerat på hur dyr blötmaten är i billighetsaffärer. upplever verkligen ingen skillnad, snarare tvärtom att det är dyrare. det kanske är ett bra pris för det märket, men det är billigare att köpa billiga märken isåfall. nu blev det virrigt, men hoppas du förstår :).

är det fiskinnehållet du är ute efter är mjau bra också då det har hög köttandel. köp färs, inte bitar i gele.
  • Mistys Daisy

Missförstå mig rätt, klart jag vill att fåglarna skall få bra mat, men finns den någon krona billigare någonstans så varför inte!

• Mistys Daisy
    dotty skrev 2010-01-14 12:53:25 följande:
    ja jag har reagerat på hur dyr blötmaten är i billighetsaffärer. upplever verkligen ingen skillnad, snarare tvärtom att det är dyrare. det kanske är ett bra pris för det märket, men det är billigare att köpa billiga märken isåfall. nu blev det virrigt, men hoppas du förstår :).är det fiskinnehållet du är ute efter är mjau bra också då det har hög köttandel. köp färs, inte bitar i gele.
    Ah, bitar i gele kanske dom inte vill ha näe.....
  • Minimagen

Euroshopper har billig burkmat, kostar 4,90 st på Ica, annars är Ica's egna billigare efter den, 7-8 kr burken.

Svar på tråden Var köper man "hyfsad billig" kattburkmat?