• öresun­d
    Äldre 11 Oct 16:48
    2665 visningar
    4 svar
    4
    2665

    JYSK spjälskydd, täcken, kuddar, lakan etc.

    Var på Jysk idag och de hade ju faktiskt en hel del bra bebis grejer! Hittade många olika täcken och kuddar bland annat, nån som testat dem? Ska man satsa på syntet eller dun?

    Har en GULLIVER säng från IKEA och köpte ett vitt spjälskydd på Jysk till den idag, men det är bara 20 cm högt och egentligen ville jag nog haft ett högre... nån som har ett 20 cm som tycker det funkar bra?

    Köpte även underlakan samt plastad frotté som prasslar mindre än IKEAs.

  • Svar på tråden JYSK spjälskydd, täcken, kuddar, lakan etc.
  • Änglat­uss
    Äldre 11 Oct 16:55
    #0

    Jag tänkte klippa sönder ett av våra täcken (köpa ett nytt till oss båda) sy små täcken till både vagnen och sängen till bebisen av ett och låta gäster använda de andra

    Sen tänkte jag försöka sy sängkläder av gamla sängkläder som jag bäddat med några gånger + att jag hitta en kudde.. den va rätt platt och stor, borde passa till en säng tycker jag!

    Den som städar den finner

  • Äldre 11 Oct 16:57
    #0

    Köpte då jag fick min son JYSK spjälskydd med PUH figurer har samma höjd som ditt vita och det gick nog riktigt bra att ha. Baby täckena tycker jag att har så underliga storlekar har svårt att hitta påslakan till dom täckena.

  • Väster­åstjej
    Äldre 11 Oct 17:02
    #0

    Ja den plastade frottén på Jysk tycker jag är jättebra och faktiskt inte så dyr heller.

  • AMA68
    Äldre 11 Oct 17:08
    #0

    Dun eller inte är beroende av hur varmt du har i sovrummet.
    Barn blir oftast för varma istället för kalla.
    Själv kommer jag satsa på en sk Grobag som inte är allt för tjock utan att man kan komplettera med en filt i värsta fall.

Svar på tråden JYSK spjälskydd, täcken, kuddar, lakan etc.