Vilken tycker ni är den bästa ersättningen?
Vår son är 3 mån, vi ska testa ersättning till helgen. Vilken ersättning tycker ni är bäst och varför?
Vår son är 3 mån, vi ska testa ersättning till helgen. Vilken ersättning tycker ni är bäst och varför?
Nan har vi alltid använt. Vet inte om den är bäst eftersom vi inte testat semper, men jag har hört att många har fått ont i magen av semper.
Sen använde de Nan på östra i Gbg när vi låg inlagda där med minstingen och sen fortsatte vi med det
Nan, har varit mer skonsamt mot våra bebisars magar, så det har vi kört med.
För Klara var Nan bäst.
Vi hade semper först, men hon kräktes kaskader som luktade apa!! När vi bytte till Nan så slutade hon kräkas.
Har läst om många fler som haft det på samma sätt.
Men jag har också läst om några som haft det på andra hållet.
Definitivt NAN. Semper gjorde att Erika fick jätteont i magen.
vi har alltid valt semper tycker den har mättat bättre o är inte lika "blaskig" som Nan, tänkte dock prova Nan till sonen när han föddes men vi fick övergå till semper eftersom sonen EXAKT 15 min efter att ha ätit Nan spydde kaskader stod som en fontän ur honom så vi bytte till semper o kör med den både som tillägg o välling!!
Man får helt enkelt prova sig fram o se vad som passar just erat barn bäst!!
Nan är det vi kört med! Blev bara en massa kräk av Sempers... Sen smakar Nan bättre, den är lite sötare i smaken. Inte för att lillan bryr sig men när jag ska smaka av den så den inte är för varm så smakar sempers riktigt fruktansvärt enligt min smak...!
Hur länge står sig era barn på respektive ersättning, tänkte om det nu är någon skillnad?
Verkar ju skilja sig från barn till barn men kul att se om det verkar någorlunda lika?
abslut NAN, utan tvekan! casper var konstant förstoppad av semper. plus att nan är MYCKET lättare att blanda,
Jag säger semper jag helt klart!!!
de hade NAN på bb och vi blev rekommenderade att fortsätta med den och så blev det..
den mättade dock aldrig särskilt bra..så på bvc's inrådan fick vi börja med gröt vid 3½mån ålder då han inte heller ökade så bra i vikt...
vi har provat sempers en gång o sonen vägrade äta..;) det lilla han fick i sig kom upp lika snabbt igen..
Nan fick min pojk jätte ont av,, vi körde först semper men då fick han ont bytte till nan de blev mkt värre,, så nu har vi baby semp lemolac,, de e nog olika för alla barn tror jag,, har kompisar som tycker nan är bra och andra som tycker semper e bäst,,
Vi har inte testat Semper, men D mår bättre av Hipp än av Nan. Magen är bättre och hon är gladare. Dessutom tycker jag själv att den smakar bättre.
Vår dotter fick Semper tills hon var 4 månader och sedan bytte vi till Hipp. Inga problem med någon av dem.
Baby semp iaf för vår dotter då hon fick ont i magen av nan.
Båda mina barn har fått sempers och det har funkat bra, provade Nan till dottern men hon blev inte lika mätt på den!
Sonen fick NAN, testade Sempers då de hade det på BB men han blev stenhård i magen och därav magknip, så då fasade vi över till NAN och sen funkade dte mer eller mindre problemfritt. HAn åt dock aldrig mer än max 120 ml och då var han ca 4 mnd, då höll han sig 2,5 - 3 tim åt gången. Vid 4 mnd fick vi byta över till välling och gröt för ahn vägrade äta mer av ersättningen. Hoppas på att jag kan amma nästa barn så jag förhoppningsvis slipper en bebis som ratar den mat han/hon "borde" äta.