• Anonym

När är det bäst att träna om man ska äta godis?

Hej!

Jag undrar om det finns någon speciell tid som är bättre att träna om man vill äta godis? Låt säga att jag vill äta godis på lördag. Finns det då någon tid det är bättre att äta det, tex precis innan träningen, precis efter träningen eller spelar det ingen roll?
  • Svar på tråden När är det bäst att träna om man ska äta godis?
  • Hallonmun

läste nånstans att man ska, om man nu ska äta godis, så ska man äta det på fm, för då hinner kroppen förbränna det under dagen .... så mer gottis till frukost ;)

• Anonym
    Hallonmun skrev 2010-01-14 19:40:18 följande:
    läste nånstans att man ska, om man nu ska äta godis, så ska man äta det på fm, för då hinner kroppen förbränna det under dagen .... så mer gottis till frukost ;)
    Jag tränar på kvällen, en till ett par timmar, varje dag. Har inte ätit godis på ett tag nu men tänkte gotta lite på lördag.
    Så jag tänkte att antingen om man äter ett tag innan träningen så man tränar upp det sedan, eller om man äter efter träningen när förbränningen är på topp?
  • radwanska

Du kan ju med fördel äta godis precis innan träningspasset. Då kommer ju sockret till nytta. Socker ger utmärkt snabb energi för träning!

Efter ett träningspass ska kroppen tankas med bra saker, inte med godis.

• SilverEmma
    Anonym skrev 2010-01-14 19:48:54 följande:
    Jag märkte att det var bara träningsexperten som kunde svara där så jag provade allmänna forumet ist.
    Det var alltså någon som efterlyste dig, som kunde hjälpa dig lite.
  • Ogabinne
    SilverEmma skrev 2010-01-14 20:00:37 följande:
    Det var alltså någon som efterlyste dig, som kunde hjälpa dig lite.
    Shit, jag ber om ursäkt. Jag hade precis sovit när jag gick in här och klickade på din länk och fick för mig att du länkade till min andra tråd. Snällt av dig att säga till, jag hade nog aldrig sett det svaret annars.
  • Ogabinne
    radwanska skrev 2010-01-14 19:57:18 följande:
    Du kan ju med fördel äta godis precis innan träningspasset. Då kommer ju sockret till nytta. Socker ger utmärkt snabb energi för träning!Efter ett träningspass ska kroppen tankas med bra saker, inte med godis.
    Tack. jag tänkte så också. Att godis nog inte är det bästa att trycka i sig direkt efter. Vad bra att jag tränar på kvällen, då kan jag unna mig med gott samvete på lördag.
  • KristinX

Jag har jobbat som personlig tranare i flera ar och jobbat med kostomlaggning saval som traning. Jag skuller ge dig radet att inte ata godis innan traningen, man behover absolut inte snabb energi innan traningen. Sarskilt inte om det ar fettforbranning du ar ute efter. Om du nu ska ata det sa ar det battre att ata det efter, for efter traningen kan man anda behova lite kolhydrater. Fast om du tranar regelbundet och ater bra for ovrigt sa gor det nog inte sa valdigt stor skillnad nar du ater ditt lordags godis. Sjalv skulle jag ha valt pa kvallen for att det ar da jag ar sugen!

• Ogabinne
    KristinX skrev 2010-01-14 20:30:27 följande:
    Jag har jobbat som personlig tranare i flera ar och jobbat med kostomlaggning saval som traning. Jag skuller ge dig radet att inte ata godis innan traningen, man behover absolut inte snabb energi innan traningen. Sarskilt inte om det ar fettforbranning du ar ute efter. Om du nu ska ata det sa ar det battre att ata det efter, for efter traningen kan man anda behova lite kolhydrater. Fast om du tranar regelbundet och ater bra for ovrigt sa gor det nog inte sa valdigt stor skillnad nar du ater ditt lordags godis. Sjalv skulle jag ha valt pa kvallen for att det ar da jag ar sugen!
    Tack för ditt svar.
    Jag tränar varje dag mer eller mindre och äter bra så då finns det inget egentligen inget rätt eller fel? Jag bränner fett med hjälp av zumba och bygger muskler med styrketräning. Gör det ngn skillnad i muskelsynpunkt?
  • Ogabinne
    pussgurkan86 skrev 2010-01-14 22:02:26 följande:
    du förbränner mest när du tränar från 6-10 på morgonen.
    Jag har läst väldigt mycket om det där, och det verkar vara till största delen en myt. man förbränner något bättre på morgonen, men det skulle handla om ungefär lika mkt kalorier som ett ägg.
  • Anonym

Man förbränner ej mer på morgonen. Det är en myt.
    Det för delas jämt över dagen. Det är kal in - ut som gäller.
    Stoppafr du i dig mer än vad du tränar så går du upp i vikt, ökar du däremot träningen och tränar/förbränner mer kalorier än  vad du stoppar i dig så går du ner i vikt. För att bygga muskler ska/måste man ligga på kal överskott.

Svar på tråden När är det bäst att träna om man ska äta godis?