• Liselott10

Ljusröd flytning i morse, bör jag bli orolig?

Hejsan!

Fick den 11/1 reda på att jag är gravid, och vi har försökt lääänge så vi blev självklart jättelyckliga!

Men jag blev lite orolig i morse.. Hade en liten ljusröd flytning, precis som man har innan mensen kommer igång ordentligt.. Den avtog rätt snabbt och bara en stund efter så var jag på toa igen och då hade det inte kommit något mer.. Har läst runt lite och det är tydligen rätt så vanligt såhär i början, men man kan ju inte låta bli att oroa sig lite ändå.. Detta är veckan då jag skulle haft mens, och har faktiskt som lite mensvärk på väntster sida.. I vänster äggstock kanske? Är det här normalt, eller bör jag bli orolig?

• Svar på tråden Ljusröd flytning i morse, bör jag bli orolig?
  • EJai

Jag hade tagit det ganska så avslappnat. Min syster fick som dig låter det som och där såg allt fint ut. Hon fick en sor rödklar flytning som tittade igenom trosan då. Men komemr det klumpar senare så kanske man skall kolla.

• Liselott10

våren1987 - tack för ditt svar!

Någon mer som varit med om liknande?

• Liv73

Det behöver verkligen inte vara något. En liten blodtillblandad flytning är helt ok.
    Många har det har jag läst både här och på andra ställen.
    Själv har jag blödning och rejält ont i magen nu. Missfall på gång är i vecka 4+5 så det är mycket tidigt men som sagt jag har ju rejält ont som mensvärk.
    Jag tror inte att du behöver oroa dig. Ring gärna gyn och fråga, kanske kan de hjälpa dig och du får göra ett ultrljud.

• grapen

Kolla upp det säger jag. Förhoppningsvis är det lungt men  då jag fick en brunaktig flytning så hade jag tydligen fått missfall men inget mer hände förens 7 veckor senare då jag började blöda lite smått som sedan avtog för att sen komma tillbaka ytterliggare 3 dagar senare. Fostret hade dött i v.7. Så hursomhelst ska man kolla upp för att vara säker.

• kerry
    grapen skrev 2010-01-16 15:11:17 följande:
    Kolla upp det säger jag. Förhoppningsvis är det lungt men  då jag fick en brunaktig flytning så hade jag tydligen fått missfall men inget mer hände förens 7 veckor senare då jag började blöda lite smått som sedan avtog för att sen komma tillbaka ytterliggare 3 dagar senare. Fostret hade dött i v.7. Så hursomhelst ska man kolla upp för att vara säker.
    brunblandad flytning är värre än en flytning med klarröttblod!!!
  • kerry
    kerry skrev 2010-01-16 15:15:05 följande:
    brunblandad flytning är värre än en flytning med klarröttblod!!!
    eller ljusröd som ts sa!
  • Jeszicka

Tror du kan vara rätt lugn.
    Jag fick också en blodaktig flytning de första månaderna när jag egentligen skulle haft min mens, som senare under dagen va som bortblåst.
    Jag va självklart säkert lika nervös som du e, men jag åkte in till gynakut å gjorde ett vul allt var fint med bebis. De kunde bara inte förklara blödningen.
    Sista blödningen hade jag i vecka 14.
    Som andra skriver så e det ganska vanligt med blödningar i början av grav.
    Men självklart hade jag åkt in å kollat. Man kan ju inte lita på att man e som alla andra.
    Lycka till och jag e säker på att du inte behöver oroa dig.

• Sally01

Hade brunaktiga flyttningar i 6 veckor i början av gravidteten.
    Likna kaffe sump aktiga det vissa sig vid kontroller att där hade varit två från början.
    Men att den ene mådde bra vilket den gör än.( v.29).
    Fick höra att det var jätte vanligt med bruna flytningar och dom oftast var ofarliga.

• grapen

Om man vill vara säkerpå att allt står rätt till  så tycker jag man ska kolla upp  vilken typ av blodblandad flytning  det än är . Bara för det  var missfall för någon som fått en ljusrödflytning och kanske INTE missfall för någon som fick en brunfärgad flytning så säger det ingenting om hur det är i sitt eget fall. Finns så många olika typer av missfall och hur det ter sig så det är olika från person till person. I mitt fall var det endast en pyttelitenflytning  i v.7 och sen ingenting på 7-8 veckor då det kom lite mer. Hade aldrig ont.  För många går det ju bra även med blodblandade flytningar men som sagt dwt bör kollas upp....

Svar på tråden Ljusröd flytning i morse, bör jag bli orolig?