• Anonym (orolig mamma)

knöl i pannan på min son??

Hej!
    Nu är jag väldigt orolig och nojjig!!
    (har inte ring vårdguiden än)
    Men  nu i kväll upptäckte jag en knöl/kula i pannan på min 1,5 åriga son???
    Va sjutton kan de vara? Han har inte ramlat eller nått.. den bara kom från en dag till en annan?
    Den är som en ärta..kanske lite större men mer har jag inte vågat röra och känna!
    Någon som vart med om liknande? Va är de?? Hjälp!!

• Svar på tråden knöl i pannan på min son??
  • Menhir

Är den öm? Mjuk, benhård? Sitter den i huden dvs kan du flytta den fram o tillbaka?

Sannolikheten att det är något farligt är utomordentligt låg, förutom skattbenet har man bara lite hud o muskler där.

• Anonym (orolig mamma)
    Menhir skrev 2010-01-14 20:21:32 följande:
    Är den öm? Mjuk, benhård? Sitter den i huden dvs kan du flytta den fram o tillbaka?Sannolikheten att det är något farligt är utomordentligt låg, förutom skattbenet har man bara lite hud o muskler där.
    Jag har inte fått pilla så mycket på den, dels för att han vrider bort huvudet när jag försöka känna på den(vet inte om de gör ont) och dels för att jag inte vågar trycka på den!
    den går inte att flytta på.. de tror jag inte iaf! Den är ganska hård men inte "skelett" hård
    Ja luddigt svar kanske men hoppas du förstår!
  • Anonym (jag med)

hur har det gått ts?
    jag har samma sak med min dotter på 10mån....

• Anonym (orolig mamma)
    Anonym (jag med) skrev 2010-01-18 16:40:09 följande:
    hur har det gått ts?jag har samma sak med min dotter på 10mån....
    den är fortfarande kvar!
    Vet inte om de kan vara en bula eller nått annat! Om den inte försvunnit om några dagar ska jag kolla upp va de kan vara!!
    En bula sitter ju inte i hur länge som helst!
    Hur är ser din dotters knöl/kula ut? hur känns den?
  • Anonym (jag med)

jag var hos bvc med den,eller ja,med dottern,och dom trodde det kunde vara en lymfkörtel som är väldigt vanligt hos barn,
    men ska vänta till 1 årskontrollen, o se mer då.
    Men googlade runt,och just här på fl verkade det vara vanligt att små barn har entyp fettknöl i pannan.Men som sagt,min tös har haft den sen ca 2mån iaf....

Svar på tråden knöl i pannan på min son??