Bajsa i blöja?
Har förstått att många barn egentligen är blöjfria, men vill ha blöja när de bajsar? Och att det är vanligare att killar gör det?
Hur länge brukar sånt hålla på?
Har förstått att många barn egentligen är blöjfria, men vill ha blöja när de bajsar? Och att det är vanligare att killar gör det?
Hur länge brukar sånt hålla på?
Ingen ?
Jag vet 5-åringar som bajsar i blöja...
Själv har jag en son på 2 år och 7 månader. Han har kissat och bajsat i potta eller toalett sen han var 2 år. Som med allt annat så utvecklas ju barn i olika takt. Men att bajsa i blöja när man är 4-5 år, nja jag vet inte... Tror att det i vissa (många) fall kan handla om lathet hos föräldrarna, men det finns säkert dem som provat ta bort blöjan under lång tid utan resultat...?
Min dotter är 2,5 år och är blöjfri MEN vill ha blöja när hon bajsar. Senast idag provade vi att sitta på toan (hon bajsar varje kväll efter vällingen) men det kommer inget. Tar på henne blöjan och då bajsar hon...Tror att det kan ha med hur hon sitter att göra. När hon bajsar iblöjan sitter hon på huk, på toan kan hon inte ha samma ställning...vet inte om det handlar om det men det är en tes =)
Skulle gärna också vilja ha tips och info om varför det är så här! Har också förstått att det är ganska vanligt.
Jag vet inte svaret på din fråga men kan berätta att vår son som är nyss fyllda frågar efter blöja när han ska bajsa. Kissa gör han på pottan om han går utan blöja, och har gjort så i mer än ett halvår. Men bajsa i pottan har han bara gjort ca 5 gånger. En anledning till det i just hans fall är att han vill gå och gömma sig. Krypa in under ett bord eller sätta sig bakom en fotölj, bakom en gardin osv.
Nyss fyllda 3, ska det stå