• Äldre 14 Jan 21:25
    19884 visningar
    15 svar
    15
    19884

    När kommer mensen ingång när man äter Provera?

    Hej Alla!


    Jag har börjat äta Provera för att få igång mensen så att jag kan starta min första Pergokur. Ni som tagit Provera för att kicka igång mensen, efter hur många dagar kom den??
    Nyfiken och ivrig som bara den...
  • Svar på tråden När kommer mensen ingång när man äter Provera?
  • Äldre 15 Jan 13:17
    #1

    Puffar...

    Ingen som ätit Provera???

  • bollan­mollan
    Äldre 15 Jan 13:41
    #2

    jag har inte så jättebra minne men tror det var 5-7 dagar efter sista tabletten men det är jätteolika tror jag.

  • Cecan
    Äldre 15 Jan 16:30
    #3

    För mig tog det 7 dagar innan mensen kom. Har idag börjat på min andra kur med provera.

  • Äldre 15 Jan 16:35
    #4

    För mig tog det ca 1 vecka efter den sista tabletten.

  • Äldre 15 Jan 16:36
    #5
    bollanmollan skrev 2010-01-15 13:41:13 följande:
    jag har inte så jättebra minne men tror det var 5-7 dagar efter sista tabletten men det är jätteolika tror jag.
    EFter sista tabletten? JAg trodde att den kom igång under tiden man käkade kuren på 10 tabletter? Ja ja det är väl bara att vänta... 
  • bollan­mollan
    Äldre 15 Jan 16:43
    #6

    nä när du har ätit upp dom.

  • Äldre 15 Jan 22:23
    #7

    Jag fick mensen 6 dagar efter sista tabletten och jag tyckte det var för länge. Gyn hade sagt 2-3 dagar.

  • valkyr­ie
    Äldre 15 Jan 23:01
    #8

    har  med nyss börjat. har mens nu. men min läkare sa att jag ska äta 10 dagar en efter ytliare 3 dagar ska mensen komma. stämmer inte det då?

  • Äldre 16 Jan 00:56
    #9

    när jag åt 10-dagarskuren kom mensen någon dag efter sista pillret och när jag åt 14-dagarskuren kom den lite innan. så egentligen på samma dag, men kurerna var ju olika långa.

  • Äldre 16 Jan 16:12
    #10

    Jag har fått mens under tiden jag har ätit tabletterna också. Min läkare sa att jag skulle sluta då, när jag fick en blödning innan tabletterna är slut. Jag har ätit provera flera gånger, och fått mensen olika varje gång.

  • USB
    Äldre 17 Jan 11:01
    #11

    Jag fick min blödning 6 dagar efter att jag slutat med tabletterna. Två veckor efter den blödningen fick jag ytterligare en blödning. Vet inte om kroppen kom igång av sig själv eller om det blev nån rubbning.

  • lyckli­gtlott­ad1982
    Äldre 6 Nov 10:02
    #12

    Någon mer med erfaranhet av detta? När har ni fått mens erftr provera? MIn läkare säger 2-3 dagar, men enligt denna tråd vekar flera fått senare. Jag är på dag 3 efter proveran och ingen mens än. Någon som vet?

  • Moncab­ang
    Äldre 6 Nov 11:02
    #13
    lyckligtlottad1982 skrev 2010-11-06 10:02:15 följande:
    Någon mer med erfaranhet av detta? När har ni fått mens erftr provera? MIn läkare säger 2-3 dagar, men enligt denna tråd vekar flera fått senare. Jag är på dag 3 efter proveran och ingen mens än. Någon som vet?
    Jag brukar få min mens 2-3 dagar efter avslutad kur. Har PCOS och väldigt oregelbunden mens utan Proveran. Efter avslutad Pergo-kur förra året kom dock mensen igång av sig själv, men fick den med två veckors mellanrum istället. Den som gapar efter mycket... Flört

    Frågade min gyn om det var normalt och det var det enligt henne i min ålder (40). Helt plötsligt försvann mensen igen och då fick det bli Provera igen. Har precis avslutat Provera + Pergo-kur nr 1 för året. Hoppas mensen skall komma igång av Pergon så jag slipper ta Provera (eller Gestapuran). Insemination nästa vecka.
  • Äldre 1 Jan 17:26
    #14

    Gott nytt år och god fortsättning på er :)

    Hur många dagar efter sista tabletten provera kommer mensen? Avslutade min andra kur i torsdags och har inte fått mensen än (Förra månaden kom den på tredje dagen efter färdig kur).... Hade äl 20 eller 21/12 (troligtvis 20 då det högg till i magen), ska jag våga testa mig eller ska jag vänta några dagar till ????

  • Äldre 29 Jan 19:43
    #15
    -1

    Gammal tråd men testar ändå! Jag undrar också när mensen kommer igång efter provera. Gått över två veckor nu och jag börjar känna mig stressad och orolig. 

Svar på tråden När kommer mensen ingång när man äter Provera?