• buse

Tidiga sammandragningar!

Någon mer som har sammandragningar och värk i magen i vecka 17?

• Svar på tråden Tidiga sammandragningar!
  • 1malle

jajjemen...här har du en till, började redan i v.14...

ONT o ap-jobbigt!
    Mina sammandragningar är inte så där pulserande som alla andra verkar ha, mina är mer som en lååååång kramp som inte vill släppa...Och den gör så jävulusiskt ont
    Min BM har ordinerat mig vila, vilket inte är det lättaste...
    Jag ska inte anstränga mig o absolut inte bära tungt.
    Hon har undersökt mig o kommit fram till att jag ialal fall inte bär lågt så risken att jag ska öppna mig är inte så stor (skönt) och när hon retade livmodern så indikerade den inte på att vilja dra ihop sig vilket oxå är bra.
    Den krampar vid ansträngning så när det sätter in vet jag att jag inte vilat tillräkligt.
    Men att få SD av att hämta in posten är inte kul precis....

Hur har du det?
    När kommer dina SD?
    Kan du sova ordentligt? (jag sover jätte illa)

Jag har även fått ett bäckenbälte som avlastar tyngden lite, både neråt o bak i ryggen...jätte skönt så det kan jag varmt rekomendera om du inte testat...

Ha en najs kväll!! / Malin

• buse

Skönt att man inte är ensam. Det började för en vecka sen då jag hade jättekramper i magen och åkte in akut. Läkaren undersökte mig och sa att jag hade SD och värkar, men att allt såg bra ut. Nu kommer de några gånger per dag och håller i sig ett tag sedan släpper de. Är du sjukskriven?

• 82sjo

Hej!
    Här är en till började i v17 och kommer titt som tätt, är jätte jobbigt. Hoppas det inte blir värre och värre är ju ändå en stund kvar!

• promenadflickan

Hej...jag är i v.20 och får sd lite då och då....Man blir ju lite rädd när det är så tidigt.

Känner ni er oroliga för det?

• promenadflickan

Hej...jag är i v.20 och får sd lite då och då....Man blir ju lite rädd när det är så tidigt.

Känner ni er oroliga för det?

• wonderchild

Hej!
    Jag är gravid i v.18 och har ganska mycke sammandragningar. Jag har varit hos läkaren och dom har kollat med både ultraljud och "vanlig" gyn-undersökning att allt är bra. Dom säger att det är väl bara min livmoder som gärna "tränar" lite extra hårt.
    Med mitt första barn hade jag sammandragningar varje dag fr o m vecka 20 eller något liknande. Det var jättejobbigt, mot slutet gjorde det riktigt ont. Då räckte det med att min son sparkade lite för hårt, och så hade jag sammandragningar hela kvällen... Inte alls kul.

Att ha något varmt över magen&ryggen hjälpte mig, jag fick en "vete-kudde" som man värmer i mikron och lägger över magen och den var jätteskön. Att slappna av hjälper också, andas lugnt och fantisera om bebisen kan göra att man klarar av att koppla av och därmed ha mindre ont. Ta det lugnt och försök vila extra mycket

Lycka till

• 1malle

Buse:
    Jaa jag är helt sjukskriven men inte pga sammandragningarna utan för en skadad rygg
    Var i går på min första behandling med akupunktur och den ska förhoppningsvis ta bort värken men även göra att jag ska slappna av lättare o det i sig kan kanske bidra till att sammandragningarna minskar...
    Är du sjukskriven?

• johandra

Jag har oxå sammandragningar och har haft det i några veckor nu. MIna e inte heller så där pulserande utan mer som en kramp som håller i sig en kort stund.

Dom gör dock inte ont alls så det e skönt

Pratade med min bm igår om det och hon trodde inte det var nån fara iaf, sa bara åt mig att ta det lugnt o inte stressa...

• buse

1malle:
    Okej, nej jag är inte sjukskriven, än så länge får jag härda ut, men det är ganska stressigt på jobbet och sitter aldrig still en längre stund, så jag får se framöver. Hoppas akupunkturen ger resultat!

• Jodi

OBS kolla uvi när ni har samandragningar det är det enda symtomet på uvi när man är gravid, och kanske att kissa oftare

lycka till

• 1malle

Buse:
    Japp...jag tycker att akupunkturen i går var kanon. Hon satte en nål i örat för avslappning o två nålar i ländryggen. Jag blev dåsig o avslappnad på bara någon minut, jättebra effekt. Men de i ryggen kände jag inte av, kan ta några behandlingar innan effekten kommer.
    Sa till min BM att jag definitivt kommer be om akupunktur i örat under förlossningen , då man kan behöva slappna av mellan värkarna...
    Kan varmt rekomendera akupunktur!!!

Svar på tråden Tidiga sammandragningar!