• Ärtan 1

Skötbord/skötbädd

Hej!

Vi har tänkt ha skötbordet uppe på vår tvättmaskin med bara en uppblåsbar skötbädd från Ikea men inatt när jag som vanligt inte kunde sova så började jag tänka på att det kanske inte räcker, behöver man ett skötbord också, alltså med hårda kanter?

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Skötbord/skötbädd
  • Fruochmamma

Skulle tro att det räcker med den uppblåsbara delen. Många använder sig lika mkt av sängen eller annat än ett "klassiskt" skötbord.

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma + bebbe i magen = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Ärtan 1

Ok, tack för ditt svar! Vi börjar nog med bara skötbädden iaf så får vi se om det krävs mer. Tvättmaskinen står inklämd mellan en vägg och en garderob så risken för att bebisen ska ramla ner på golvet åt sidorna iaf finns ju inte, det är väl ffa därför man har ett skötbord med kanter kan jag tänka mig.

• han

tom om man har skötbord med kanter så måste man alltid ha en hand på bebis :) till första barnet så hade vi bara skötbädden första 3-4 månaderna så vi bytte blöja lite här o var mest på golvet... men sen så köpte vi en sniglar skötbord iaf för att kunna ha allt på samma ställe (lotion,kläder,blöjor,tvättlappar osv osv) ;P

• Ärtan 1

Ja, absolut alltid handen på bebis, man vet aldrig vad de kan få för sig. ;P

• mummen

Apropå skötbord, får jag passa på att ställa en fråga i tråden? Har ni tips på ett smalt, men ändå stabilt och praktiskt skötbord? Har ett långsmalt badrum vilket ställer till vissa problem... hade sett ett mycket funktionellt skötbord på Brio, den smala modellen, men det är fortfarande för lite plats i badrummet:/ Har tittat på Ikes "snigel" på nätet, vet ni något om det? Svårt att se hur höga kanterna är och om det är en hylla under.. Tar tacksamt emot alla tips!

• Tess1979

Jag har också tänkt mig att bara köpa skötbädden från Ikea och ha den på tvättmaskinen. Om den inte ligger stadigt (glider runt) så ska jag även testa att köpa sånt halkskydd man har under mattorna på golvet och testa lägga en bit av det under skötbädden... en tanke jag fick bara

• han

vet inte exact hur hög kanterna är på "sniglar" eftersom jag inte har packat upp den sen sist ( har 2 månader kvar till bf) men skulle tippa på att den är en 10/15 cm hög, lagom för att hålla skötbädden från ikea på plats! ja det finns ju en hylla undertill till förvaring, sen kan man skruva lite krokar på sidan för handuk o dyl. tror det tom finns en gammal "pimpa" sniglar tråd här på fl ;P

• Ärtan 1
    Tess1979 skrev 2010-01-17 14:02:23 följande:
    Jag har också tänkt mig att bara köpa skötbädden från Ikea och ha den på tvättmaskinen. Om den inte ligger stadigt (glider runt) så ska jag även testa att köpa sånt halkskydd man har under mattorna på golvet och testa lägga en bit av det under skötbädden... en tanke jag fick bara
    Kalasbra idé! Ska jag också göra!
  • tessan27

Har skötbädden på tvättmaskinen och det funkar hur bra som helst. I och för sig har vi en grovdiskbänk bredvid med en diskbänk över maskinen men ungefär samma. Har aldrig behövt något annat och skönt att ha närheten till vatten vid blöjbyte. Köpte förra gången en skötbädd på jysk där kanterna är lite sluttande. I går var vi och köpte ett nytt till den kommande bebisen då det gamla gått sönder. Köpte ett på Babyproffsen med Spöket Laban på.

Svar på tråden Skötbord/skötbädd