• Änglahår74

Utbildning till massör?!

Går i tankarna och utbilda mig till massör. Någon av er som har erfarenhet av skola eller kurs? Ris o Ros? Helfart eller halvfart?
    Har tittat en del på Axelsons men utbildningar kostar en slant och jag vill veta att den är bra. Eller har någon av er något annat tips?
    Starta egen verksamhet eller anställd?

Tacksam för svar och kommentarer!

Hälsningar
    Änglahår
    http://www.anglahar.blogspot.com/

• Svar på tråden Utbildning till massör?!
  • Älskarbebisar

va ju ett tag sen du skrev inlägget men...kan rekomendera hälsoteket. håller på o utbildar mig till massör där nu...o de kostar ca 19000:- för steg 1

• Änglahår74

Tack för ditt svar. Var i Sverige går du din utbildning? Jobbar du samtidigt eller läser på heltid?

/Änglahår

• Älskarbebisar

Oj, inte sett att du har svarat.
    Jag går i sthlm/solna.
    Jag jobbar inte, men man kan ju göra det om man vill. Vi går ungefär 2-3 dagar i veckan varanan vecka.

• Davidmassage

Hej, är utbildad på Hälsoteket i Stockholm 2005. Har jobbat som massageterapeut sedan dess. Först på timmar på Selma Spa och Lars Massage. Nu i eget företag med fokus på företagsbehandlingar. Tycker att det flyter på bra ekonomiskt. Finns egentligen hur mkt som helst att göra. (Jag tackar dock nej till mindre företag, vill helst vara på ett ställe om dagen för att slippa fara runt - skall ju hinna med familjen oxå.)

Rekommenderar Häsloteket som skola och yrket somär fritt, uppskattat och ger en god inkomst (särskilt i förhållande till studie- och uppstartskostnaderna.)

• nyfiken terapeut

Jag rekommenderar definitivt Axelsons massageutbildning. Har själv gått utbildningen. Den kostar i och för sig lite mer men det är det verkligen värt. Gedigen, fantastiska lärare. Jag växte verkligen under utbildningen. Bästa jag gjort...

• Älskarbebisar

Det är många som rekommenderar axelsons, men faktum är att Hälsoteket är en riktigt bra skola det också.
    Den är rätt så känd nu också. + att jag föredrar verkligen den skolan över axelsons. (jag har gått utbildning till spa-terapeut där nyligen)

• Marie Ni

Hej, läste till massör på Axelsson i Stockholm för tre år sedan. Riktigt dåliga lokaler (källare utan fönster), varmt och kvavt samt stora klasser. Vi var 70 personer på den teoretiska undervisningen.

• Älskarbebisar

På hälsoteket är man rätt så små klasser. I våran va vi 11 st tror jag. I en annan var dom runt 20.

• Sara34

Axelsons är en riktig skitskola som bara bryr sig om pengar. Dåliga lärare, stora klasser och en riktig tölp till ägare.

Svar på tråden Utbildning till massör?!