• Lotten73

Pippitält

Har satt ihop ett pippitält åt mina två små gullungar.
    Kämpade länge för det är inte lätt när man är ensam och monterar ihop det men tillslut så var det klart.
    Men nu har jag 6 vita pinnar över och kan inte komma på vart dom ska sitta nånstans.
    Nån som vet om det är extrapinnar med eller har jag gjort fel?
    Ska själva konstuktionen var lite vinglig?
    Får väl wsnällt vänta tills sambo kommer hem titar på det men barnen ville så gärna leka med det så vad för man.

Lotta

• Svar på tråden Pippitält
  • UnDeuxTrois

Nej, det ska inte vara några pinnar över och det ska inte vara vingligt. Fyller pinnarna ut tältduken helt? Jag har monterat ett sånt där tält och vet att det tog ett tag innan man fattade hur det skulle vara (bruksanvisningen är väldigt knapphändig).

• UnDeuxTrois

Om du tänker dig pinnarna som ett skelett så ska kortsidorna bestå av en fyrkant med en triangel på. Pinnarna med snoddar i ska åtminstone vara på långsidorna på marken, minns inte om de satt nån annanstans oxå. Långsidorna ska vara varsin rektangel med en rektangel på under takduken ... vet inte om det hjälper nåt?

• Lotten73

Jag måste vara korkad:skratt.
    Får inte delarna att passa ihop men tror jag väntar tills sambon kommer han är duktig på detta.
    Barnen kan ju leka med det iallafall trots att alla delar inte är ihopsatta.
    Jag skulle ABSOLUT inte passa som montör elelr vad det heter på ikea och sätta ihop saker det skulle bli galet.
    Fan att det ska vara så svårt med enkla saker med.
    Ger snart upp.

• Lotten73

En dum fråga kanske men hur många pinnar ska ingå till pippitältet?
    Vet nån antal pinnar man ska sätta ihop?

Svar på tråden Pippitält