• mikp

Uppblåsbar pulka/kälke

Låter ni era barn åka på uppblåsbara pulkor/kälkar? 

Jag hjälpte till på en pulka/kälke dag nu under jullovet & en grabb  hade en uppblåsbar kälke med sig. Tyvärr åkte han in i en buske så kälken gick i sönder.
    Som tur var skadade sig grabben inte. 

• Svar på tråden Uppblåsbar pulka/kälke
  • Dixie

hänger inte riktigt med - åkte han in en buske pga av att pulkan var uppblåsbar?? 

• cc Kitty

Mina barn åker hellre på galonmadrass, går fort och är hållbar, dock ganska dyr.

• mikp
    Dixie skrev 2010-01-15 23:44:48 följande:
    hänger inte riktigt med - åkte han in en buske pga av att pulkan var uppblåsbar?? 
    Både ja & nej! 
    Problemet med dessa farkoster är att dom får upp en ganska hög fart & det finns ju inga bromsar.
  • cc Kitty
    mikp skrev 2010-01-18 22:10:00 följande:
    iofa....men å andra sidan slår dom sig inte lika illa som när dom vurpar med en snowracer.....förutsatt att dom inta smackar in i ett träd då, men det kan dom ju också göra med en snowracer
  • mikp

Idag var jag & hjälpte till på ny pulka/kälke dag. 

Barnen var i åldrarna 6-8år. 
    Några barn åkte på uppblåsbara farkoster.
    Det var bara dom minsta barnen som hade hjälm enligt dom andra ledarna 
  • mape04
    mikp skrev 2010-01-15 23:42:01 följande:
    Låter ni era barn åka på uppblåsbara pulkor/kälkar?  Jag hjälpte till på en pulka/kälke dag nu under jullovet & en grabb  hade en uppblåsbar kälke med sig. Tyvärr åkte han in i en buske så kälken gick i sönder. Som tur var skadade sig grabben inte.   
    Jag var barn vakt till 3 grabbar i går. Grabbarna var 5, 7 & 10 år gamla. Dom hade taget med sig varsin pulka & en uppblåsbar kälke.  5 & 7 åringen hade hjälm när dom åkte i pulka backen.
    10 åringen använde hjälm när han åkte på den uppblåsbara kälken.
Svar på tråden Uppblåsbar pulka/kälke