• ulle85

halebop hjälp mig!!

Jag blev "lurad" att skaffa Halebop abonnemang. Hade Halebop kontantkort innan.
    Nu fick jag min första räkning på 327:- vilket va mycket mer än jag trodde ja skulle få, laddade på mitt kontantkort ca en gång i månaden med 200:-.
    Jag vill ha tillbaka mitt kontantkort!!
    Jag har sim-kortet till mitt kontantkort, vad händer om jag börjar använda de igen? Kommer jag fortfarande att få en faktura varje månad då?
    Kan jag ångra mig på någotvis?

Hjälp mig jag har gjort bort mig!!!

• Svar på tråden halebop hjälp mig!!
  • LizzieT

vilket abonnemang tog du?

Det finns dom som har det värre än du.
  • bigmomma

Det är väl klart att du kan använda dit kontantkort igen. Men däremot så kanske du får räkningar iaf. ett abonnemang kostar alltid per månad

• ulle85
    LizzieT skrev 2010-01-16 09:23:23 följande:
    vilket abonnemang tog du?
    Halebop Vänner. Kosta 29:-/mån och 200:- och ringa för så förstår inte riktigt hur de kunde bli så dyrt...
    Vet, de finns alltid dom som har värre...
  • LizzieT
    ulle85 skrev 2010-01-16 09:31:21 följande:
    Halebop Vänner. Kosta 29:-/mån och 200:- och ringa för så förstår inte riktigt hur de kunde bli så dyrt... Vet, de finns alltid dom som har värre...
    Nej, men Halebop är alltid bra på att lura av pengar från folk. Jag skaffade det där abonnemanget som gick på tv där dom säger: "200 i månaden och ring för hela abonnemangskostnaden" BULLSHIT!!! Det kostar 200 i månaden sen ringer man utöver det, så min första räkning var på över 600 :-, 2 månadskostnader PLUS det jag hade ringt för.
    Är du bunden?
    Det finns dom som har det värre än du.
  • Amanda85
    ulle85 skrev 2010-01-16 09:31:21 följande:
    Halebop Vänner. Kosta 29:-/mån och 200:- och ringa för så förstår inte riktigt hur de kunde bli så dyrt... Vet, de finns alltid dom som har värre...
    Kolla på fakturan, eventuellt så har du fått 1 ½ månad eller någåt sådant denna första. Eller en avgift för första månaden. Vet att jag också fick en räkning på långt mer än jag hade trott första månaden. :)
  • Pettz81

Hej!

På första räkningen har du oftast en inträdesavgift på ca 200kr sen har du säker en faktureringskostnad på 20-30kr.
    Vad säger fakturan? är allt samtal eller finns inträde och fakturerings avg. med?
    /Christoffer
  • morriis

Jag har det där dom gjorde reklam för på tvn. Tog det i samband med en ny mobil. Betalar 200 och ringer för 200. Om jag inte använder den utöver det, t.ex mms, surfar på nätet etc så blir det bara kostnaden för abonnemanget, fakturaavgift och mobilkostnaden.

Om du har abonnemang så har du bindningstid antar jag. Då kommer du få hem en faktura varje månad ja på det belopp som du godkände från början.

Svar på tråden halebop hjälp mig!!