• Daniella01

Hur har ni gjort med träning och sex?

Ni som haft upprepade missfall - hur har ni gjort med träning och sex vid den nya graviditeten? Som för hoppningsvis gick bra.

Har haft 3 tidiga mf och är nu gravid i vecka 6 och vet inte riktigt om jag ska våga träna och ha sex eller om man ska avstå från sånt..

• Svar på tråden Hur har ni gjort med träning och sex?
  • Pimpinellan

Vi har aldrig sex efter äl och blir jag gravid kommer vi inte ha det förrän tidigast v.25 om allt ser bra ut. Tar inga risker när det tagit så många år att få barn!

• S168

Jag har haft sex, dock inte så ofta, och tränat, men jag har dragit ner på tränandet inte tränat hårt, men använt de olika uppvärmningsmaskinerna på gymmet, för motion är bra för kroppen.

• hemligmamma

Jag tränar inte de första 3 månaderna, promenader och cykling på normal nivå funkar tycker jag. Sex ska vara mkt måttligt och försiktig om man ska penetrera. jag vill verkligen inte heller riskera ngt. Just för stunden har vi förbud pga fortfarande blödning sedan missfall och skrapning.

• BettanB

Jag kommer inte träna eller ha sex om jag blir gravid igen; efter 5 mf/ma är jag livrädd och tar inga chanser. Ev kan jag överväga det efter v.12 om allt ser bra ut, men det är osäkert.

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden Hur har ni gjort med träning och sex?