Vad beror det på att vissa barn bits?
Har förstått att vissa tror att detta skulle ha något att göra med uppfostran och föräldrarna??
Har förstått att vissa tror att detta skulle ha något att göra med uppfostran och föräldrarna??
Beror bla på svårighet att uttrycka sina känslor i tal. Det behöver inte alls ha med osäkerhet att göra att barn bits.
Jag tror att orsaker kan vara:
- Brist på uppmärksamhet - genom att bita får barnet uppmärksamhet.
- Svårigheter att kommunicera.
- Osäkerhet hos barnet och en känsla av att han/hon inte blir förstådd.
Det behöver inte vara problem bakom häller, barnet har kanske fått för sig att man kan bita.. Har inte haft bitbarn, men ettan blev biten av en tjej på dagis under sin inskolningsvecka, men det verkade inte vara nåt speciellt problem bakom det...Hon bara gjorde det..
Min ettåring kan ju bita då och då, det är ju helt normalt, så tills barnen förstår att det är fel är det då inget konstigt...
Men ofta är det pga talet också...Min son bet ju inte, och pratade dårligt som liten, men han tog sönder för andra istället när han inte kunde göra sig förstådd..
Tvåan pratar också dårligt, men han visar inget.
Dom blir väl bitna av sina föräldrar. Barn gör inte som man säger. Barn gör som man gör.
Hehe....Stämmer ju på ettan Men jag har inte rivit ner när han leker
röstade på annat. min dotter hade en kort period då hon bet ich hon gjorde det i ren iver när hon var glad.
Det beror på andra faktorer som tex osäkerhet, inget tal -har barn.
Mitt barn bits och jag tror inte det har att göra med vår uppfostran. Han pratar inte och när han blir arg visar han det genom att bita, inte alltid i oss utan i stolen, bordet osv. Varje gång sätter jag mig ner och förklarar att man inte får bitas. Blir jag arg får han ju bara den reaktion han vill och det är ju inte bra.