Sissely skrev 2010-01-17 10:53:32 följande:
Inte det minsta löjligt! Män är visuella på ett sätt som vi kvinnor inte riktigt förstår. Många kvinnor har i ryggmärgen att vi inte "ska göra oss till", särskilt om vi inte har modellkroppar. Män tänder oftast med ögonen och tar du med dig ditt goda självförtroende och tar plats och kontrollen över situationen, så har du honom som i en liten ask
Nja, jag tror det här är lite överdrivet. Vi lever i ett samhälle där män anses vara väldigt "visuella". Män ska bli upphetsade av bilder och synintryck. Jag tror att det är helt riktigt under puberteten. Vuxna män tror jag däremot har skaffat sig en lite mer sofistikerad sexualitet.
Om det inte finns så mycket sex i ett förhållande pga av vardagsstress med barn, jobb och en massa annat så kanske det krävs lite mer för en man att tända till än att se sin frus bröst igen. Speciellt om paret är i en fas i livet där de brösten har varit födoställe för bebisar och inte sexuella leksaker för mannen.
Samma gäller "sexiga" underkläder. Om det inte finns någon sexuell glöd i förhållandet så förstår jag inte varför det skulle bli mer glöd för att kvinnan klär sig "billigt". Att som man gå igång på sexiga underkläder är under större delen av hans liv inte ok. Det betraktas som att han har ett ytligt intresse för det motsatta könet. Att då helt plötsligt ställas inför en situation där ens fru har på sig sånt blir mest förvirrande.
Viktigare är det andra du skriver. Om att ha mod, intresse och engagemang så att det sexuella kan utvecklas från båda parter. Män tänder med alla sinnen och därför behöver kvinnor använda alla sina för att tända mannen. Hennes nakna kropp ser han 365 gånger om året så den i sig är inte en signal om sex.