mammacarro skrev 2010-01-16 14:48:40 följande:
Ja jag har läst på FASS. Ska prata med barnmorskan den 27:e. Ska dit då på inskrivning. Hoppas det lättar snart. Pallar inte denna migrän varje dag. Har nästan inte haft huvudvärk på 3 månader, men nu kommer det. Kommer i perioder. Kan vara helt utan migrän sen flera dagar i sträck får jag det.Men vi får se vad
bm säger när jag ska dit. Måste väl finnas något jag kan få. Men eftersom varken panodil eller alvedon hjälper vet jag inte vad jag ska anävnda. Är rädd att det ska bli något med barnet så att han/hon inte överlever. Eller några missfoster på barnet och det vill jag ansolut inte.
tolkar det som om du är tidigt i graviditeten. O då är det extra känsligt att ta preparat som inte är testade ordentligt.
Jag tycker dock inte att du ska behöva vänta till den 27e utan ring redan på måndag o fråga. Då kanske du kan få en läkartid tidigare o få recept på nått som är lämpat till graviditeten.
(hade två stora migränanfall innan första grav. Fick en läkartid när jag blev gravid o frågade om den med. jag hade hemma var ok o det var den ej. Fick nässpray istället. Men behövde aldrig använda den. Men det ska tydligen vara det mest efektiva. Så har du inte provat nässpray så ge det ett försök.)