pappaledighet, hur länge? gärna snabba svar!
ja, som ni kanske förstod av rubriken så undrar jag, eller främst min pojkvän, hur lång pappaledigheten är. någon som har ett snabbt och enkelt svar?
ja, som ni kanske förstod av rubriken så undrar jag, eller främst min pojkvän, hur lång pappaledigheten är. någon som har ett snabbt och enkelt svar?
Hälften av dagarna såklart. Eller vad menar du?
Ja,det är väl 240 darar till pappan o 240 dagar till mamman väl?!
Hälften av tiden, eller mer beroende på vad ni vill göra
Först och främst har han 10 pappadagar som oftast tas ut då bebisen är nyfödd. Sedan finns hans halva av föräldradagarna och de är 180 dagar (dagar han kan överlåta till mamman om han vill). Det finns även 60 dagar som bara är hans och som inte kan överlåtas. Föräldraledigheten kan tas ut tills barnet är 8 år.
Hoppas det hjälpte.
Föräldraledigheten är 480 dagar per barn, och man får inte vara hemma samtidigt (förutom vid de 10 så kallade pappadagarna i samband med födseln).
har man 180 dagar tillsammans att dela på? eller har han 180 och jag 180 dagar?
tack.. :)
ni har 480 dagar tillsammans, ni kan dela på dessa dagar mitt itu och sen kan mamman ta endel av pappas dagar men jag har ganska för mig att 60 dagar kan inte mamma ta av pappas dagar...............detta är vad jag har fått höra av andra men ska ta reda på det mer när jag träffar försäkringskassan............
RING FÖRSÄKRINGSKASSAN!!!!!!!!!!!!!
mysiga tjejen, ta det lite lugnt.
kan man inte få fråga här utan att bara få till svar att man ska ringa till försäkringskassan?
herregud, jag ställde frågan här för att jag trodde att det var bästa stället att få snabbt svar på en sådan typ utav fråga.