• Marma

Är disneydags nerlagt?!

Alltså e disneydags nerlagt eller flyttat eller nåt? Tänkte ju som alltid kolla disneydags med ungarna vid sex men märkte att det inte var nåt...trodde min enfald att de flyttat det som de gjorde för typ halvår sen men står inget i tv-tidningen o vad jag kommer ihåg har de väl inte sagt nåt om det på bolibompa eller?

Har de lagt ner det nu eller? Utan att säga nåt?!  

ja jag irriterar mig på småsaker....e sån till föddsel

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 22:54
    har skrivit ett argt brev till dom nu oxå o ska ringa o skälla ut svt på måndag....kanske i morgon (står de öppet ALLA DAGAR) men får se om de svara eller "upptagna" hela tiden...sk afan ha vettigt svar från dom denna gång...hatar när de gör som de gör just mot barnen...vi vuxna kan ju liksom fatta...

• Svar på tråden Är disneydags nerlagt?!
  • hysteria

Det var imorse, men det var kanske repris

Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • Marma
    hysteria skrev 2010-01-16 19:01:07 följande:
    Det var imorse, men det var kanske repris
    såg inget om det i tidningen (iallafall inte min) o det gick ju inte igårkväll heller så när var orginaltiden då?   känns knäpp tid att sända disneydags i såfall...:-P
  • fallen angel

jag blev lika förvånad jag med... vad är det för poäng med att bara byta utan att säga till barnen som hoppas på disney dags??

• Marma
    fallen angel skrev 2010-01-16 22:14:56 följande:
    jag blev lika förvånad jag med... vad är det för poäng med att bara byta utan att säga till barnen som hoppas på disney dags??
    precis, sist de byte från lördag till fredga eller tvätom ringde jag o skällde ut dom o planerar göra samma denna gång på måndag....NÅNTING måste de ju säga liksom...mina äter inte ens sitt lördagsgodis om inte disneydags börjat, kankse inte så dåligt iosf
  • wity

Mina ungar blev jättebesvikna idag, de hade ju sett fram emot disneydags hela dagen!

• fallen angel

haha nej de lär ju hinna äta igen godiset senare :)

själv är jag lyrisk över att de sänder phineas och ferb

• Marma
    fallen angel skrev 2010-01-16 22:26:54 följande:
    haha nej de lär ju hinna äta igen godiset senare :) själv är jag lyrisk över att de sänder phineas och ferb
    o jag som älskar dom, även stora grabben...    då han skrattar mest när deras syster hamnar i alla möjliga konstiga situationer
  • alvias78

Jag satt med barnen förra helgen och väntade på att bumbibjörnarna skulle börja - men det var inga björnar på min tv... jätte besvikna barn satt i soffan...

• Hallonröd

Disneydags går kl. 9:00 i Svt2 och på Barnkanalen på lördagar.

// Bad sound kills good music...
  • Marma
    alvias78 skrev 2010-01-16 22:32:00 följande:
    Jag satt med barnen förra helgen och väntade på att bumbibjörnarna skulle börja - men det var inga björnar på min tv... jätte besvikna barn satt i soffan...
    var de tinget då heller? förra helgen missade vi för vi var borta...hmm....ska nog ta ett snack med svt....likosm varför betala licens om de ska ta bort barnprogrammen liksom...ta bort operan som sänds kl 14.00 istället...
  • Marma
    Hallonröd skrev 2010-01-16 22:32:30 följande:
    Disneydags går kl. 9:00 i Svt2 och på Barnkanalen på lördagar.
    vadå, har de flyttat den till kl9 på morgonen???   snacka om vilja lägga ner det...
  • Prettymelle

vi var jättebesvikna här med igår kväll=(

men visste att det går i repris på lördagar mornar kl 9....

funderar åxå varför de tagit bort bumbibjörnarna på fredagarna? men på lördagarna är de med?

• Hallonröd
    Marma skrev 2010-01-16 22:34:54 följande:
    vadå, har de flyttat den till kl9 på morgonen???   snacka om vilja lägga ner det...
    Ingen aning om det är flyttat eller så...ser inte heller någonstans att det skulle vara en repris från fredagen.
  • Marma
    alvias78 skrev 2010-01-16 22:36:16 följande:
    Vad SVT snurrar till det...
    det mest irriterande at varje gång man ringer för att gnälla så vet de inte om sina egna fel eller fattar problemet heller....som sists skrek jag bara åt kärringen till slut "då får fan du förklara för mina små varför disneydags inte kommer om ni inte ens kan säga det på bolibompa!!"   kärringen bara: "men så kan du inte säga, barnen måste väl förstå"  jo tjena, småbarn....svtjävlar alltså....blir bara mer o mer förbannad när jag tänker på det
  • Marma
    Hallonröd skrev 2010-01-16 22:39:47 följande:
    Har ingen tidning nu så jag kollar härkolla.tv/Standard.aspx?d=2010-01-16
    men nu e inte vi så mooooderna liksom.....    tv.tiding tillräckligt kompilcerat för oss
  • Hallonröd
    Marma skrev 2010-01-16 22:41:32 följande:
    det mest irriterande at varje gång man ringer för att gnälla så vet de inte om sina egna fel eller fattar problemet heller....som sists skrek jag bara åt kärringen till slut "då får fan du förklara för mina små varför disneydags inte kommer om ni inte ens kan säga det på bolibompa!!"   kärringen bara: "men så kan du inte säga, barnen måste väl förstå"  jo tjena, småbarn....svtjävlar alltså....blir bara mer o mer förbannad när jag tänker på det
    *hahahaha*...förlåt att jag skrattar....men det låter så kul och jag kan se dig framför mig hur du gormar i telefonen
  • Hallonröd
    Marma skrev 2010-01-16 22:42:33 följande:
    men nu e inte vi så mooooderna liksom.....    tv.tiding tillräckligt kompilcerat för oss
    Ja men jag brukar ha tv-tidning jag med men glömde köpa denna vecka...då är det bra att gå in där på nätet och kolla {#lang_emotions_wink}
  • Marma
    Hallonröd skrev 2010-01-16 22:47:01 följande:
    *hahahaha*...förlåt att jag skrattar....men det låter så kul och jag kan se dig framför mig hur du gormar i telefonen
    lugnt....det bjuder jag på   
Svar på tråden Är disneydags nerlagt?!