• melamikaela

Hur känns det när bebisen hickar?

Hur känns det när bebisen hickar? Är i v.27 nu och ligger på sidan i sängen för tillfället och långt ner i magen så är det små ''dunk'', eller buffar, som känns väldigt rytmiska. Supersvårt att beskriva. Men är det bebisen som hickar? Eller är det pulsen i magen? 

En liten del av dig, en liten del av mig. v.27
  • Svar på tråden Hur känns det när bebisen hickar?
  • MariaWalton

Hicka känns som små "tick" eller små svaga ryck, men jag har för mig att jag inte kände det förrän lite senare i grav.

• melamikaela

Tick lät som en bra beskrivning. Ungefär så känns det, eller ja, som om det pulserar lite lätt. Det är ju svårt att sätta ord på känslan

En liten del av dig, en liten del av mig. v.27
  • emme 86

Så kände jag för första gången idag, som om det tickar i magen och jag tog för givet att det var bebis som hickar.
    Går in i v.29 på måndag

• svalsta

Hej
    när bebisen hickar så är de ju väldigt ojämt mellan "hickningarna" och de var därför jag fattade att det var just det -"hicka"

har känt det sen vecka 29 ungefär :) men vissa kan ju känna de betydligt tidigare..

• liizaa

haha ja de känns som små ryckningar i magen typ, sjukt mysigt och roligt på samma gång. min lilla har hicka hela tiden :)

• isisisis

Mina tvillingar i magen hade hicka bägge två samtidigt igår!
    De hickar "snabbare" än när vi hickar.Kortare pauser emellan.

• Daisy79

Är i v 31 och har känt bebben hicka några veckor nu. Först trodde jag det var min egen puls, men det gick för långsamt för att kunna vara pulsen, så jag utgick från att det var hicka. Nu är jag säker på att det är just det. Brukar kännas mest när jag sitter.

Svar på tråden Hur känns det när bebisen hickar?