• Cat3

Hur många arbeten har du sökt de senaste åren och hur många har lett till intervju?

Hur många arbeten har du sökt de senaste två åren och hur många av dessa ansökningar har lett till en interju?

Själv har jag sökt ca 250 jobb och har fått komma på fem intervjer. En av dessa ledde till en anställning men bara som timvikarie. Således söker jag fortfarande arbete.

• Svar på tråden Hur många arbeten har du sökt de senaste åren och hur många har lett till intervju?
  • nano

Vet inte hur många jag sökt, inte lika många som du tyvärr. Har noll utbildnig (naturvetenskapliga programmet på gymnasiet...) och typ ingen erfarenhet alls. Har blivit kallad på en intervju (fick inte jobbet) och fick sommarjobb 2 månder via telefon, vet inte om det kallas intervju men nästan iaf, fick ju jobb åt minstone.

• Nidorina

Sökt ett jobb, kom på intervju men fick inte jobbet. Blev kvar på det jobbet jag redan hade/har. Det fick jag genom att chefen ringde upp mig och frågade om jag ville jobba hos dem, det var kul :) Detta gäller de senaste 3-4 åren. Innan dess har jag sökt ett annat jobb, som jag fick efter intervju. De andra jobben jag haft har jag fått genom att prata med chefen, det har varit vikariat.

• vintjej

Förra året c:a 100.
    Jag kom på 7 intervjuer. Tre av dessa var nog mer resultat av intresseanmälningar.
    Fick jobb i december förra året.

• bambigirl

Sökt två jobb, skickat in tre intresseanmälningar (varav en var till samma ställe där jag sedan sökte jobben), en intervju, ett jobb... Lite tur blandat med hög utbildning och spetskompetens tror jag...

• bambigirl

Jag skrev ett personligt brev och ett cv till företag som inte har jobbannonser ute. Sen följde jag upp dessa med telefonsamtal. Lite extra jobb med ansökan, då man själv måste ta reda på vad de gör och få en själv att verka intressant för dem och att visa att man verkligen är intresserad. Men det är lättare att sticka ut. Till jobbet jag sökte som låg på ams var det 68 sökande och då är det ju mycket svårare att synas.

Kom på nu att en annan av mina intresseansökningar ledde till en intervju via telefon...

• vintjej

TS, tänk också på att det är lättare att söka jobb när man har jobb. Man får mycket er respons när man söker och redan har jobb.

• vindil

Hm. Under 2009 hade jag två jobb, ett i våras och ett i höstas, så jag har alltså sökt jobb vid två tillfällen. Jag sökte kanske sammanlagt 20-25 jobb (ca 15 vid första, 5-10 andra) och fick gå på fyra intervjuer. 1 intervju vid första, fick jobbet direkt (det ringde en strax efter men då var det ju inaktuellt)... Och i höstas gick jag på 3 intervjuer och fick ett av dem.
    Kan tillägga att det rörde sig om timmar på butik.

• leia83

søkte tre jobb i somras, kom på tre intervjuver och fick två jobb erbjudanden.

• memlan

Skickade tre ansökningar till fem tjänster förra hösten. Fick komma på intervju till allihop och blev erbjuden fyra tjänster.

Svar på tråden Hur många arbeten har du sökt de senaste åren och hur många har lett till intervju?