Hjälp!
<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:Wingdings; panose-1:5 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:2; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 268435456 0 0 -2147483648 0;} @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:0 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->
Ska försöka göra historian kort. Jag har en del (massa) funderingar och en massa frågor angående en sits jag inte jag trodde att jag skulle hamna i. Var tillsammans med en tjej i nästan 3 år och vi pratade om barn och framtid. Danmark eller Finland var alternativen men sambon har alltid varit inne på att ha en aktiv pappa med. Inget jag hade funderat på så mycket men jag ville nog inte ha en aktiv pappa om jag fick bestämma…….
I slutet av 2008 bröt vi upp pga av saker som hände i livet, vi behövde vara ifrån varandra. Vi bestämde att vi skulle vara vänner så gott det gick och det gick bra…. Sommaren 2009 berättade att mitt ex skulle skaffa barn ihop med en killkompis (homosexuell), inseminering hemma. Jag tror att jag hade alla känslor utom glädje när jag fick veta….
I oktober 2009 berättade exet att hon ville försöka igen, men att hon ändå ville skaffa barn ihop med killkompisen.
Det har iaf slutat med att vi är tillsammans igen :)
Flickvännen är gravid och ska ha i slutat av juli
Jag har en massa frågor hur detta ska bli och allt som hör till. Jag kommer ju bli ”bonusförälder” mamma och pappa finns ju. Delad vårdnad kommer det också bli senare. Jag undrar hur det blir med en nyfödd, jag vill ju inte ha pappan hemma hos mig dygnet runt och jag förstår ju även att han ville vara hos sitt barn, ”knyta band” o allt vad man ska göra ….. Kommer man själv känna sig som 5:e hjulet fast det är jag som är tillsammans med mamma….
Jag tror inte att jag kan skriva ner alla jag funderar på men om någon finns som har varit i våran sits eller har några bra idéer om detta så hör gärna av er.
Jag hoppas att det finns någon som förstår hur jag tänker och som kan hjälpa mig/oss.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 22:17
Det i början ska ju givetvis inte vara där :)