• Bellamoss

Fråga om Phil & Teds syskonsits

Ska köpa en phil & ted, troligen sport modellen.
    Undrar nu om syskonsitsen som sitter bakom. Har den bara ett läge eller går den att fälla bakåt? Finns det suflett att köpa till?
    Och "vanliga sitsen" hur blir det om det ryggödet fälls bakåt? Får lillkillen storbrorsan på sig då?
    Mina killar är 20 månader och 5 månader. 
    Hoppas nån vill svara.  

• Svar på tråden Fråga om Phil & Teds syskonsits
  • eec82
    Bellamoss skrev 2010-01-16 21:44:45 följande:
    Ska köpa en phil & ted, troligen sport modellen. Undrar nu om syskonsitsen som sitter bakom. Har den bara ett läge eller går den att fälla bakåt? Finns det suflett att köpa till?Och "vanliga sitsen" hur blir det om det ryggödet fälls bakåt? Får lillkillen storbrorsan på sig då?Mina killar är 20 månader och 5 månader. Hoppas nån vill svara.  
    om den minsta ska ligga i den stora sittdelen får du ha den lilla sittsen över den å inte nere vid varukorgen. Finns ingen separat sufflette att köpa. Tror inte sittsen går att fälla.
  • Bellamoss

Alltså kan sitsen du sätter bak även sättas ovanför den "vanliga"? Om båda sover samtidigt då?

• litenkråka

Det finns ett "vilo"läge på syskonsitsen, men det e inte stor skillnad. Men det går bra att sova i det läget,blir ungefär som babyskydden i bilen,lite halv lutning.
    Du kan inte fälla ner den vanliga sittsen i fullt liggläge om syskonsittsen är bakom,då måste du flytta upp syskonsittsen ovanpå vanliga sitsen.
    Man kan köpa en vanig bilstols solskydd till syskonsittsen och ha som suflett. Tror det finns bild på den i phil & teds bildtråd.

• litenkråka

Om du ska ha båda sovandes så är det bästa att ha den yngre i vanliga sittsen i fullt liggläge o den äldre i viloläget i skyskonsittsen ovan för den vanliga sittsen

• Bellamoss

Ok bra att veta. Antar att ni har en phil och ted vagn? Är ni nöjda? 

• litenkråka

Har haft en Phil&Teds sport,sålden den i höstas då var mina barn 6mån o 2,5år.
    Stora kille ville inte åka vagn då mera...
    Jag  var nöjd med den för att den var så smal o smidig jämfört med en vanlig syskonvagn.
    Dock var det lite jobbigt att hålla på att flytta sittsarna vid sovtillfällena men jag vande mig. Med solskydd på syskonsittsen så blev den mycket "mysigare" o trevligare tycker jag.
    Som singel vagn gillade jag inte alls Phil&teds, för öppen o bara framåtvänd sitts...
    Hade alltid syskonsittsen på  (ovanpå) som vind och insynssskydd när jag körde omkring med lillsyster.

Svar på tråden Fråga om Phil & Teds syskonsits