• Limus

    mens efter utomkveds?

    Jag opererades den 16 dec och fick ingen blödning efteråt. Har ännu inte fått mens. Hur gick det för er andra? Börjar bli lite orolig för att jag aldrtig ska få mens, eller bli med barn...


    Saga och jag är tuffa brudar i lyxförpackning
  • Svar på tråden mens efter utomkveds?
  • Petris o Limpan

    Min kom igång efter ca 4 veckor. Får man fråga varför du blev opererad?

  • Loppan25

    Jag opererades oxå när jag fick mitt utomkvedshavandeskap.
    Tog bort den vänstra äggledaren, klarade du dig utan operation Petris o Limpan?

  • Limus

    Ett utomkveds i vänster äggledare ledde till operation, eftersom mitt hcg fortsatte öka.


    Saga och jag är tuffa brudar i lyxförpackning
  • Rondellen

    Sex veckor tog det innan min mens kom igång, efter operationen. Tycker inte att du ska oroa dig. Om du vill kan du inboxa mig om det är något du funderar på, jag opererades i augusti förra året.

  • Petris o Limpan

    Jag fick cellgift som stötte ut ägget i bukhålan. De sa att operation var ovanligt nu för tiden.
    Fick gå på koll varje vecka och se så hcg värdet sjönk.

  • Hjärtat78

    När mensen en kom igång var den regelbunden eller fick någon mensrubbning?
    Min har hållt på nu i snart 1,5 vecka sen det kom igång. Vill ju inte att det ska blöda länge igen, tycker det räckte med 3 veckor innan X:et togs bort.

  • emsan83

    Jag hade nog också som du första mensen men nu är allt normalt.
    Men grav hormonerna sitter ju i länge även efter ett x så första mensen kan vara så normalt. :) Bara du inte har för ont eller så?
    Jag hade en infektion nu sist

  • Hjärtat78
    emsan83 skrev 2010-06-28 10:17:13 följande:
    Jag hade nog också som du första mensen men nu är allt normalt.
    Men grav hormonerna sitter ju i länge även efter ett x så första mensen kan vara så normalt. :) Bara du inte har för ont eller så?
    Jag hade en infektion nu sist
    Nu har jag inte haft ont sen i fredags och det känns skönt, för jag hade väldigt ont innan det togs bort.  Finns liksom inte så mycket information hur det är efteråt utan bara hur man ska tyda innan. Har ju gått 7 veckor så blir att vänta några veckor till, sen är allt som normalt igen förhoppningsvis. Tack för hjälpen Emmiz
  • Hjärtat78
    emsan83 skrev 2010-06-28 10:17:13 följande:
    Jag hade nog också som du första mensen men nu är allt normalt.
    Men grav hormonerna sitter ju i länge även efter ett x så första mensen kan vara så normalt. :) Bara du inte har för ont eller så?
    Jag hade en infektion nu sist
    När du väntade andra mensen efter X hade du ont då?  Jag har haft små ont nu i en vecka och skulle ha haft andra om det hade stämt den 13 juli men har ännu inte kommit. Det små hugger ochsmå malande och sen försvinner det, kommer igen sen. Börjar bli orolig nu iom att det inte börjar, 5 veckor idag sen jag hade mensen sist.
  • totten86

    ja hade oxå x i vänster äggledare som togs bort.....men verkar ha fått min mens 1 vecka efter.
    kan d everkligen vara så??

  • Hjärtat78

    Min mens kom inte igång andra gången för jag har fått en gulkropp som hejdade mensen efter ÄL. Fick provera av sjukhuset och den startade dagen efter jag slutade ta tabletterna. Så nu hoppas jag gulkroppen försvinner och mensen kommer att fungera som vanligt. Får inte bli gravid på 3 månader till doktorns order förra veckan...

  • HelenFr

    Hade också ett X i vänster äggledare som opererades bort, för den hade spruckit, fick tillbaka mensen 4 veckor efter...

Svar på tråden mens efter utomkveds?