qwertyui skrev 2010-01-17 12:49:08 följande:
För min del har jag puttat en skicart en dag i slalombacken. Det är tillräckligt jobbigt att få den till liften från där lutningen i backen slutar samt från liften tills där backen börjar för att jag ska tycka att släpa den uppför en pulkabacke inte är ett alternativ.I slalombacke kräver den licens. Den lägsta nivån av licens är grön backe med säkerhetslina. Då äker en person bakom och ser till att den inte kommer i närheten av andra åkare. Den säkerhetsmarginalen finns inte i skidbacke. I en skidbacke har övriga åkare högre ålder därmed lite mer förstånd och åker inte i närheten på samma sätt. Dessutom är det nog ett hypotetiskt fall. Man får inte sådan utrustning för hemmabruk.Har du själv använt en sådan?
Skriver som ovan, vilka reaktioner det var verkligen inte som någon sa att bara se svårigheter.
Erfarenheten jag har av detta är att vi tillhör en grupp för funktionshindrade som åker slalom tillsammans.Det är både stående åkere, biski,sitski och skicart.Det finns både de som åker skicart med säkerhetslina till annan person och de som åker med förare(skaklar som föraren manövrerar)
"Får en sådan utrustning för hemmabruk",det första det är inget man får utan det får man köpa själv,det finns kurser för vem som helst som är slalomåkare så man kan ta licens på att köra skicart.
Vi har tillhört denna grupp i fem år så jag hoppas jag kan någonting.
Var i backen senast igår bland alla dessa otroligt duktiga åkare . Min tjej åker stående.